شناسهٔ خبر: 181244 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح باشگاه جستارهای روانشناسی توسط موسسه سیمرغ شفابخش نریمان

نشست خبری موسسه سیمرغ شفابخش نریمان و آیین رونمایی از لگوی آن همزمان با افتتاح سایکوکلاب (باشگاه جستارهای روانشناسی) برگزار شد.

این نشست جمعه مورخ ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور نگین حدادزاده (رییس هیئت مدیره) و همسرشان دکتر امیرمهدی عابدینی (نایب رییس هیئت مدیره)، دکتر مجید ابراهیم.پور (مدیرعامل موسسه) و محمدرضا حقدوست (مدیراجرایی و مسئول سایکوکلاب) در واحد آموزشی اجرایی موسسه واقع در برج آناهید برگزار گردید.

در آغاز این نشست خانم نگین حدادزاده از سرگذشت این دغدغه و تبدیل آن به یک اقدام گفت. حدادزاده در این نشست مطرح کرد: فرزند ما نریمان؛ هنگامی که تشخیص اوتیسم گرفت متوجه نقص شدید در یکپارچگی درمانی کلینیک‌های مختلف شدیم. سردرگمی و گمراهی در این مسیر به همراه مسئولیت های سنگین و غیرمنطقی که درمانگران بر دوش خانواده می‌انداختند، سختی این مسیر را دو چندان کرده بود. در این نقطه تصمیم گرفتیم تا مرکزی جامع برای این کودکان افتتاح کنیم.

حدادزاده درباره وجه تسمیه موسسه افزود: همانطور که در شاهنامه، زال یک کودک استثنایی بود و سیمرغ او را در آغوش خود بالید و پرورش داد و او را به یک پهلوان نامدار بدل کرد، ما نام "سیمرغ شفابخش نریمان" را ازین رو برگزیدیم تا بتوانیم مثل سیمرغ، منجی آینده‌ی کودکان با نیازهای ویژه و خانواده‌هایشان باشیم.

پدر نریمان، دکتر عابدینی در سمت نایب رییس موسسه مطرح کرد: اگرچه اکنون تمام امور تحت شعاع شعارهای پوچ است اما شعار ما این‌ست که " ما اینجاییم برای کمک " موسسه سیمرغ شفابخش نریمان با حضور متخصصین مجرب و جدیدترین تجهیزات در حوزه درمان و توانبخشی یک مجموعه جامع برای کودکان نیازهای ویژه و بخصوص اوتیسم است و نریمان هدیه‌ای بود از طرف خداوند تا ما امروز این قدم بزرگ را در راستای استعلای درمان و توانبخشی کودکان برداریم.

در ادامه نشست مدیرعامل موسسه، دکتر مجید ابراهیم‌پور که متخصص اختلالات عصب‌تحولی و عضو هیئت علمی دانشگاه است پیرامون کیفیت و گستره‌ی خدمات گفت: موسسه سیمرغ شفابخش نریمان عرصه عملیاتی کردن سال‌ها تحقیق و پژوهش و تجربه در این حوزه است و سعی کردیم تا جدیدترین استانداردهای جهانی را در حوزه درمان، توانبخشی و آموزش برای اولین بار در ایران عملیاتی کنیم و مهم‌ترین ویژگی این مرکز یکپارچگی درمان است چراکه تمام آنچه خانواده‌ها و کودکان استثنایی نیاز دارند، اینجا فراهم است. از جمله خدمات درمانی، و درمان‌های مکمل کم‌نظیر و بی سابقه مثل اسب درمانی و...

ابراهیم‌پور افزود: اما وجه تمایز این مرکز با سایر مراکز تعریف نوینی‌ست که از عبارت "درمان خانواده محور" ارائه می‌کند. این عبارت قرار نیست کابوس شبانه‌ی خانواده‌ها شود و نقش آن‌ها را به درمانگر کودکشان تبدیل کند. سایر افراد خانواده نباید قربانی یک فرد شوند و ما در این موسسه برنامه‌های ویژه‌ای برای اموزش و مشاوره خانواده‌ها و خواهران و برادران این کودکان تدارک دیدیم تا ضمن فرایند درمان نیازهای دیگر خانواده مغفول نماند. دکتر ابراهیم‌پور با اشاره به افتتاح سایکوکلاب (باشگاه جستارهای روانشناسی) از برگزاری کارگاه‌های مختلف برای خانواده‌ها، عموم مردم و همچنین برای متخصصین  دانشجویان خبر داد.

محمدرضا حقدوست بعنوان مدیراجرایی موسسه در ادامه توضیحات مربوط به باشگاه افزود: معنی شگرفی که در پشت این تصمیم نهفته‌ست آن را ارزشمند می‌کند. امروزه شاهد رشد علف هرز روانشناسی زرد در گلستان خودآگاهی هستیم و هدف این باشگاه تبیین یک مرز مشخص بین روانشناسی زرد و روانشناسی علمی‌ست. قصد داریم تا روانشناسی را از فضای کلینیکال به فضای عمومی جامعه گسترش دهیم و پروژه‌های فرهنگی هنری متعددی را با حضور و نظارت کادر درمان برگزار کنیم چراکه نیاز امروز ما حضور پویای روانشناسان و درمانگران در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی‌ست و در آینده بسیار نزدیک نقد روانشناختی در کافه سینما و  کافه کتاب، کافه گفتگو با متخصصین و اردوها و جشنواره‌های نوینی با حضور روانشناسان خلاق برگزار خواهد شد.

وی افزود: سایکوکلاب فرصتی بی نظیر برای دانشجویان روانشناسی و مشاوره است تا در کنار اساتید این حوزه وارد عرصه کار حرفه‌ای شوند.

اعضای هیئت مدیره موسسه سیمرغ شفابخش نریمان از افتتاح مرکز تا دو هفته آتی خبر دادند.

نظر شما