شناسهٔ خبر: 181223 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: داشتن دیپلماسی چندوجهی از نقاط قوت دولت سیزدهم است

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا بستری را برای تقویت ارتباطات اقتصادی و استفاده از ظرفیت های نهفته در کشورهای این قاره فراهم خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا درباره دستاوردهای این سفر، بیان کرد: برای ارزیابی عملکرد هر دولت در حوزه دیپلماسی باید دید برنامه آن دولت در این حوزه چه بوده و بعد سنجید که آیا توفیق داشته یا نداشته است؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم داشتن دپیلماسی چند وجهی و استفاده از ظرفیت های منطقه ای و فرامنطقه ای است. سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا کمک می کند تا ارتباطات و مراودات اقتصادی و تحکیم مراودات سیاسی بیش از گذشته شود و این سفر بستری را فراهم می کند تا بتوان از ظرفیت های این قاره بیشتر استفاده کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دولت گذشته مغفول بود، توجه به دیپلماسی منطقه ای و فرامنطقه ای بر اساس ظرفیت های آن کشورها بود، اظهار کرد: شاهد بودیم در دولت قبل به بهانه اینکه زبان دنیا را بلد هستند، همه دیپلماسی خارجی را به کشور آمریکا و چند کشور محدود اروپایی گره زدند.

وی ادامه داد: در دولت قبل دیپلماسی منطقه ای و دیپلماسی فرامنطقه ای به فراموشی سپرده شد و ارتباط با کشورهایی مانند کشورهای قاره آفریقا که امروز دومین قاره پرجمعیت دنیا بوده و اولین ذخایر معدنی دنیا را دارد، مورد غفلت واقع شد.

یوسفی در پایان تصریح کرد: نتیجه این که همه تخم مرغ های خود را در سبد چند کشور محدود اروپایی و آمریکا گذاشتند را دیدیم.

نظر شما