شناسهٔ خبر: 181127 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مدیریت بحران تهران ناظر سلامت و امنیت می‌شود

علی‌اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد ساختار اداری سلامت، امنیت و الزامات محیط کار در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر تدوین دستورالعمل‌های HSE (سلامت، امنیت و مسائل پیرامون محیط کار) در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به نیمه رسیده است.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر قائمی با بیان اینکه مأموریت HSE (سلامت، امنیت و مسائل پیرامون محیط کار) طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار شده است، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌ها به استقرار نظام اداری و دریافت پست HSE برای بخش‌های مختلف معطوف شده و بخشی دیگر نیز به تهیه دستورالعمل‌ها برای مجموعه‌های زیر نظر شهرداری اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دستورالعمل HSE هر بخش باید متناسب با کارکرد و مأموریت آن سازمان و شرکت باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشاتی که از سوی سازمان مدیریت بحران اعلام شده، کار به نیمه رسیده و این سازمان آمادگی دارد دستورالعمل‌ها را به زودی ابلاغ کند.

قائمی با بیان اینکه باید یکایک شرکت‌ها و سازمان‌ها این دستورالعمل‌ها را دریافت کنند، یادآور شد: نظام اداری تحت یک عنوان مشخص راه‌اندازی خواهد شد و از آن پس، اداره ایجاد شده مأموریت اجرای بخشنامه‌ها را خواهد داشت و HSE عملاً به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: سازمان مدیریت بحران نیز پس از تشکیل این نظام اداری، مأموریت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها را خواهد داشت و باید گزارشات ادواری آن را ارائه دهد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه HSE پیش از این تحت نظر شرکت شهر سالم قرار داشت، اذعان کرد: HSE ناظر بر سلامت، امنیت و مسائل پیرامون محیط کار است که هر کدام از این سه شأن به یک ساختار سازمانی مربوط است و علت انتقال این مأموریت به سازمان مدیریت بحران این بود که بیشتر به بٌعد سلامتی آن پرداخته می‌شد.

وی ادامه داد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به دلیل اینکه می‌تواند به عنوان یک نهاد بین بخشی عمل کند باید دقت داشته باشد که نگاه این سازمان نباید تنها به سلامت باشد و بر امنیت محیط کار و الزامات نیز باید نظارت میدانی مستمر داشته باشد.

قائمی با اشاره به پیشنهاد خود در یکی از جلسات صحن علنی شورا مبنی بر عضویت هر یک از اعضای شورا در هیئت امنای سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران به عنوان ناظر، تأکید کرد: اگر بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم و پس از بررسی در صحن، رأی مثبت بگیریم تا اعضا در هیئت امنای سازمان‌ها و شرکت‌ها حضور داشته باشند، طبیعتاً HSE نیز جزء مواردی خواهد بود که اعضا بر آن نظارت خواهند کرد و گزارش آن را به صورت ادواری ارائه خواهند کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با بیان اینکه سقوط از پله برقی که چندی پیش شاهد آن بودیم به عدم نگهداشت صحیح برمی‌گردد، گفت: با توجه به این موضوع، نظارت بر سلامت تجهیزات ضروری است؛ لذا سازمان مدیریت بحران، استانداردها را وضع و ابلاغ و بر حسن اجرا نظارت خواهد داشت که امیدواریم با این نظارت، وضعیت سلامت، امنیت و محیط کار در بخش‌های مختلف ارتقاء یابد.

نظر شما