شناسهٔ خبر: 181093 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

افزایش دو برابری بودجه عمرانی حوزه پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت

مهدی بابایی یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش دو برابری بودجه عمرانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش «نماینده»، مهدی بابایی در آئین بهره برداری از پروژه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحرن کشور، نائب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در قالب رویداد پویش افتخار و امید انجام شد،گفت: اتفاق مهمی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در دوره جدید مدیریت شهری رخ داده و آن این بوده که رویکرد تشریفاتی این سازمان تغییر کرده و به سازمانی عملیاتی تبدیل شده که در حوادث و بحران‌ها نقش آفرینی موثری دارد و همکاران ما نیز در مناطق ۲۲ گانه نسبت به خدمت رسانی به شهروندان در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بی تردید هدف ما حرکت به سمت شهر ایمن و آماده است. امروز اقدام مشترک با آموزش و پرورش در ارزیابی ایمنی مدارس اقدام خوبی است که امیدواریم با تعامل آموزش و پرورش شاهد رفع عدم انطباق‌ها در این حوزه باشیم.

بابایی تاکید کرد: جدیت مدیریت شهری در بحث پیشگیری از بحران همچنان دنبال خواهد شد و شاهد بودیم که مدیریت بحران و آتش نشانی نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اقدام موثری را انجام دادند و این اهتمام مدیریت شهری نشان از توجه ویژه به موضوع ایمنی در تهران دارد. امیدواریم همین فرآیند به صورت جدی پیگیری شود و اولویت ما در مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نسبت به سال گذشته بودجه عمرانی در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران دو برابر شده است و این در شرایطی است که اولویت بودجه حوزه حمل و نقل عمومی بوده؛ اما در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران و بودجه‌های عمرانی شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بوده تا از این مسیر امیدوار باشیم که به سمت شهر ایمن و آماده حرکت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مجید باقری معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران نیز گفت: پروژه‌هایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم نشان می‌دهد که مجموعه مدیریت شهری نسبت به موضوع پیشگیری در وقوع بحران حساسیت ویژه‌ای دارد و این می‌تواند برای شهروندان تهرانی حس آرامش را به همراه داشته باشد.

وی افزود: این میزان از اهتمام شهرداری باعث شد که اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ایمنی شهر تهران رقم بخورد و شخص شهردار تهران نیز حمایت‌های جدی نسبت به این موضوع تا کنون داشته است. از سوی دیگر افتتاح‌های امروز پیام دیگری را نیز به همراه دارد که قرارگاهی کار کردن در حوزه ایمنی نتایج خوبی به همراه دارد و می‌تواند احساس آرامش و ایمنی بیشتری را به مردم تهران بدهد.

نظر شما