شناسهٔ خبر: 181069 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اتمام بررسی گزارش درباره حقوق‌های نجومی /گزارش به کمیسیون بودجه ارجاع شد

محبی نجم آبادی عضو هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی گفت که بررسی در این باره در هیئت به پایان رسیده و گزارش جهت بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است.

به گزارش «نماینده»، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی از اتمام بررسی‌ها در خصوص تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در این هیئت خبر داد و گفت: گزارش هیئت تحقیق و تفحص برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون تخصصی، ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه تمام مواردی که به هیئت ارجاع شده بود بررسی شد و افراد براساس کد ملی ارزیابی شدند و اگر واریزی غیر متعارفی بود مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: با دستگاه‌هایی که چنین واریزی‌هایی را داشتند مکاتبه شد و دلایل مورد ارزیابی قرار گرفت که همه موارد در گزارش ذکر شده است.

عضو هیئت تفحص از حقوق‌های نجومی با بیان اینکه در گزارش تعریفی برای حقوق‌های نجومی تعیین شد، گفت: بر اساس این تعریف رقم بالا تر از سقف حقوق به عنوان حقوق نجومی در نظر گرفته شده یعنی اگر شخصی یک هزار تومان بالاتر از سقف حقوق دریافت کرده باشد جزئ حقوق‌های نجومی محسوب شده است.

محبی اضافه کرد: در بررسی‌های هیئت زمانی که به دستگاهی که پرداخت‌های نامتعارف داشتند این موضوع اعلام شد، بسیاری از آنها اقدام و مشکل را حل کردند در برخی از موارد فردی به دستگاه دیگر منتقل شده و کماکان از دستگاه قبلی حقوق واریز می‌شد که با بررسی‌ها و اعلام این موضوع دستگاه‌ها این مسئله را حل کردند.

وی ادامه داد: البته برخی نسبت به این تعریف از حقوق نجومی انتقاد دارند و معتقد هستند که باید حقوق نجومی فاصله جدی‌تری نسبت به سقف حقوق داشته باشد تا حقوق نجومی محسوب شود که اگر این تعریف را بپذیریم تعداد کسانی که حقوق نامتعارف گرفته‌اند کاهش می‌یاب.

نماینده سبزوار در مجلس بیان کرد:گزارش هیئت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده و یک جلسه نیز برای بررسی گزارش در کمیسیون برگزار شده، البته جلسات ادامه دارد و در صورت تصویب در کمیسیون گزارش برای واکاوی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

نظر شما