شناسهٔ خبر: 181055 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برنامه دولت برای رفع ناترازی بودجه/ در برنامه کلی‌گویی نشده است

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه سعی کرده است از کلی‌گویی به سمت مسئله‌محوری حرکت کند.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی درباره ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه سعی کرده از کلی گویی به سمت مسئله محوری حرکت کند.

وی بیان کرد: البته باید این لایحه به صورت دقیق در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. همچنین کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید این لایحه را بررسی کنند که آیا مسئله محوری و تعریف درست مسائل در این لایحه انجام شده است یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، بحران آب، تورم، افزایش نقدینگی و بیکاری از جمله مسائل مهمی است که در برنامه هفتم توسعه آمده و راهکارهایی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شده است. ما در مجلس باید بررسی کنیم آیا راهکارهایی که در قالب احکام برای حل این مسائل در نظر گرفته شده است، قابلیت اجرا دارد یا خیر.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی این موضوع زمان خواهد برد و حداقل یک هفته زمان برای این کار لازم است تا کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات خود را درباره احکامی که در حوزه تخصصی هر کمیسیون در لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است، ارائه دهند تا ما بعد از آن بتوانیم جمع بندی دقیق‌تری از این لایحه داشته باشیم.

ارکانی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت لایحه برنامه هفتم توسعه آن است که دولت راهکارهایی را برای حل مشکل ناترازی بودجه در این لایحه آورده است، گفت: مجلس هم حتماً یکسری از موضوعات و مسائل مهم را در لایحه برنامه هفتم توسعه می‌آورد و در صورت لزوم اصلاحاتی را در این لایحه به وجود می‌آورد.

نظر شما