شناسهٔ خبر: 181034 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری: باید تجاری‌سازی صنایع هسته‌ای را در دستورکار قرار دهیم

آصفری عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه باید تجاری‌سازی صنایع هسته‌ای را به‌طور جد در دستورکار قرار دهیم، گفت: صادرات محصولات صنایع هسته‌ای علاوه بر ارزآوری در حوزه اقتصادی، قدرت چانه‌زنی ما را هم در مذاکرات بالا می‌برد.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با صنایع هسته‌ای کشور گفت: برخلاف بسیاری از کشورها که از صنعت هسته‌ای برای مسائل نظامی استفاده می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران همواره بر استفاده صلح آمیز از صنعت هسته‌ای تأکید داشته و دارد.

وی افزود: ما امروز در حوزه پزشکی، کشاورزی و تولید برق، نیازهای داخلی خود را تامین می‌کنیم و می‌توانیم با صادرات تولیداتمان در حوزه صنایع هسته‌ای، ارزآوری برای کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها مشتری آب سنگین تولیدشده در ایران هستند، اظهار داشت: ما می‌توانیم با صادرات آب سنگین و صدور برق هسته‌ای و... ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشیم.

آصفری خاطرنشان کرد: صادرات محصولات صنایع هسته‌ای علاوه بر ارزآوری در حوزه اقتصادی، قدرت چانه‌زنی ما را هم در مذاکرات بالا می‌برد.

وی افزود: صادرات محصولات صنایع هسته‌ای و حتی صدور تکنولوژی به دیگر کشورها در این حوزه برای ما دستاوردهای اقتصادی و سیاسی زیادی را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما باید تجاری‌سازی صنایع هسته‌ای را به‌طور جد در دستورکار قرار دهیم و به همین خاطر باید سفرای خارجی مستقر در ایران را با پیشرفت‌های صنایع هسته‌ای‌مان آشنا کنیم تا زمینه صادرات تولیدات صنایع هسته‌ای به کشورهای دیگر بیش از پیش فراهم شود.

نظر شما