شناسهٔ خبر: 181019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ضرورت دسترسی ملت ایران به منابع مالی مسدود شده ایران در کُره‌

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره دیدار و بر ضرورت دسترسی ملت ایران به منابع مالی مسدود شده در بانک های کره ای تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، سمیه رفیعی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره در حاشیه نشست اپسد ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور بر اهمیت تقویت همکاری های بیشتر پارلمانی بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین در این دیدار بر ضرورت دسترسی ملت ایران به منابع مالی به حق خود که سال هاست توسط بانک های کره ای مسدود شده است نیز تاکید کرد.

کیم جونگ هو - رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره و جمهوری اسلامی ایران نیز از پیشینه هزار ساله روابط بین دو ملت یاد نمود و بر تلاش های گروه های دوستی پارلمانی بر گسترش روابط فیمابین و همچنین آزاد سازی منابع مالی تاکید نمود و بیان کرد: تحریم های آمریکا مانع از توسعه مناسبات شده است و از تلاش های ارزشمند رییس فراکسیون محیط زیست در این حوزه تشکر و خاطر نشان کرد که دولت فعلی کره جنوبی در حال تلاش برای بهبود روابط دو کشور است.

سمیه رفیعی در حاشیه نشست اپسد با رییس کمیسیون وحدت و امور خارجی پارلمان ملی کره جنوبی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری های بیشتر پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد.

وی دو کشور را دارای پیشینه قوی روابط فرهنگی دانست و افزود: ملت ایران انتظارات به حقی دارد که دولت کره جنوبی می بایستی به آن عمل کند و در جهت رفع مسدودسازی منابع مالی کشورمان گام بردارد.

کیم تائه هو - رئیس کمیسیون وحدت و امور خارجی مجلس کره جنوبی نیز ضمن برشمردن اشتراکات متعدد میان دو ملت و پیشینه هزار ساله روابط گفت: امیدوارم دیدار امروز نقطه عطف جدیدی بر همکاری های بیشتر میان دو کشور باشد. این دیدار باعث شد که با واقعیت های جدیدی از لزوم تقویت روابط با ایران آگاه شوم.

نظر شما