شناسهٔ خبر: 180997 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرکت های زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی با هزینه های هنگفت اداره می شوند

دشتی اردکانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از صندوق های بازنشستگی دچار آسیب های جدی هستند، گفت:امیدواریم بتوانیم این مشکلات را در برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به رفع چالش های عمده صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه بیان کرد:به واقع مدیرانی باید بر مسند امور صندوق های بازنشستگی قرار گیرند که بتوانند به طور دقیق و کارشناسی اقدام کرده تا از ورشکستگی صندوق ها جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از صندوق های بازنشستگی دچار آسیب های جدی هستند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این مشکلات را در برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت باید از نظرات کارشناسان و افراد خبره در زمینه رفع چالش های صندوق های بازنشستگی استفاده کند، تاکید کرد: متاسفانه شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی وضعیت خوبی ندارند.

وی تاکید کرد: ما باید با به کار گیری از نظرات نخبگان این امر، شرکت های وابسته به صندوق ها را به نحوی مدیریت و برای انها برنامه ریزی کنیم که از زیان دهی به سودهی برسند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی باید از بخش دولتی به بخش خصوصی تغییر ماهیت بدهند، بیان کرد:در حال حاضر شرکت های بخش خصوصی زیان دهی زیادی ندارند اما در بخش دولتی به دلیل برخی کم کاری ها، این شرکت ها زیان ده بوده و متاسفانه اداره این شرکت ها نیز با هزینه های هنگفتی همراه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: رفع چالش های مربوط به صندوق های بازنشستگی و اداره شرکت های زیر مجموعه این صندوق ها باید در اولویت باشد./

نظر شما