شناسهٔ خبر: 180984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امروز در حوزه مسکن از جهت قانونگذاری در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کمبودی وجود ندارد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه های خالی و کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، گفت: امروز در حوزه مسکن از جهت قانونگذاری در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کمبودی وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی پس از پایان بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی گفت: جا دارد از همه همکارانم در صحن و در کمیسیون عمران تشکر کنم که به یکی از دغدغه های جدی امروز ما که بحث مربوط به مسکن و اجاره مسکن بوده و جای خالی آن در قانونگذاری احساس می شد، رسیدگی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس هم با قانون جهش تولید مسکن، بحث اساسی و درازمدت موضوع مسکن را تصویب کرد و این قانون به دولت ابلاغ شد و هم با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی از احتکار جلوگیری و موضوع واگذاری در حوزه مسکن تکمیل شد.

وی اضافه کرد: ما در یک کار میان مدت که در دنیا هم تجربه شده، نیاز بود قاعده ای برای حوزه اجاره، مخصوصاً در شرایط کمبود مسکن در کشور تصویب کنیم که این بخش از قانون مسکن نیز الحمدالله تکمیل شد؛ امروز در حوزه مسکن از جهت قانونگذاری در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کمبودی وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: ان شالله در شورای محترم نگهبان در زمان مقرر این کار انجام شود و اگر اصلاحاتی وجود دارد، به ما منعکس کنند، تا ما بتوانیم تا انتهای خردادماه که ابتدای فصل جابجایی مستاجران در تابستان است، این قانون را برای اجرا ابلاغ کنیم، لذا از همه همکاران و کمیسیون و مسئولان دولتی که در اینجا حضور داشتند، بخاطر تصویب این قانون تشکر می کنم.

نظر شما