شناسهٔ خبر: 180934 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تسهیل فعالیت تجار ایرانی با نهایی شدن عضویت تهران در شانگهای/ شاهد دیپلماسی فعال اقتصادی هستیم

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نهایی شدن عضویت ایران در نشست آتی سران سازمان همکاری شانگهای، زمینه فعالیت تجار ایرانی را تسهیل می کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در خصوص اهمیت نهایی شدن عضویت ایران در نشست آتی سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: امروزه به وضوح می توان مشاهده کرد که فضای جدیدی برای همگرایی و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دنیا خصوصا آسیایی فراهم شده که نشان دهنده دیپلماسی فعال اقتصادی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عضویت ایران در شانگهای فرصت های مهم اقتصادی را رقم خواهد زد که این امر به افزایش میزان صادرات کالاهای ایرانی کمک خوبی خواهد کرد، اظهار کرد: در واقع کشورهایی مانند چین، روسیه، هند، پاکستان و غیره به دلیل دارا بودن جمعیت زیاد، زمینه خوبی برای فعالیت تجار ایرانی دارند و پیوستن به این مجموعه می تواند تسهیل گر این امر باشد.

وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد روابط استراتژیک و بلندمدت جمهوری اسلامی با چین و روسیه بر نقش آفرینی ایران در شانگهای تاثیر جدی خواهد گذاشت و این امر برای غربی ها شکست بزرگی محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نهایی شدن عضویت ایران در نشست آتی سران سازمان همکاری شانگهای به معنای عبور از تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی است، افزود: در واقع زمینه فعالیت مشترک خصوصا در حوزه های بازرگانی و تجاری میان کشورهای آسیایی بیش از پیش فراهم می شود و این بر خلاف محدودیت های ایجاد شده از سوی کاخ سفید است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک شاهد رخدادهای خوبی در راستای شکوفایی اقتصادی کشورمان خواهیم بود زیرا علاوه بر عضویت در شانگهای، مجموعه های اوراسیا و بریکس نیز ظرفیت های دیگری را رقم خواهند زد که قابل تامل است.

نظر شما