شناسهٔ خبر: 180870 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدامات مشترک ایران و عمان سبب همگرایی میان کشورهای حوزه خلیج فارس شده است

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مشترک ایران و عمان موجب شکل گیری توازن در منطقه شده و امروزه شاهد ایجاد همگرایی میان کشورهای همسایه در خلیج فارس هستیم که خنثی کننده دسیسه های غرب و حضور بیگانگان در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت سفر هیثم بن طارق سلطان عمان به تهران، گفت: این سفر گامی در جهت تقویت مناسبات ایران و عمان محسوب می شود؛ چرا که دو کشور رابطه نزدیکی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دارند و فعالیت های مشترک متعددی را انجام می دهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفر یاد شده بر تحکیم روابط و مولفه حسن همجواری تاثیر جدی خواهد داشت، اظهار کرد: به عبارتی توانمندی های کنونی دو کشور در حوزه حمل و نقل هوایی، دریایی و موقعیت جغرافیایی ایران و عمان، فرصت‌های متعددی را برای توسعه همکاری های تجاری و ترانزیت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بدون شک می توان اذعان کرد مسقط، جایگاه خاصی در سیاست خارجی کشورمان دارد و همواره نقش میانجی گری خوبی را ایفا کرده است، ادامه داد: بنابراین می توان چشم انداز وسیعی برای بهبود تعاملات سیاسی، بین‌المللی و منطقه‌ای تدوین و پیش بینی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه اقدامات مشترک ایران و عمان موجب شکل گیری توازن در منطقه شده است، افزود: به عبارتی امروزه شاهد ایجاد همگرایی میان کشورهای همسایه در خلیج فارس هستیم که این موضوع خنثی کننده دسیسه های غربی ها و حضور بیگانگان در منطقه غرب آسیا است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد سفر هیثم بن طارق سلطان عمان به تهران، فصل جدیدی از همکاری های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عمان بشمار می رود./

نظر شما