شناسهٔ خبر: 180790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیأت‌رئیسه مجلس: بیش از ۸۰ گزارش از کمیسیون‌ها در نوبت رسیدگی صحن قرار دارد

حاجی دلیگانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ گزارش از کمیسیون‌های تخصصی مجلس در مورد طرح‌ها و لوایح مختلف برای رسیدگی در دستور کار صحن قرار دارد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ گزارش از کمیسیون‌های تخصصی مجلس در مورد بررسی و تصویب طرح‌ها و لوایح مختلف در دستور این کمیسیون‌ها در نوبت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارد.

وی افزود: یکی از گزارش‌های در دستور کار صحن، گزارش مربوط به لایحه اصلاح قانون تجارت است که ۸۰۰ ماده دارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه در یک سال پایانی مجلس قرار داریم، اگر کار به‌گونه‌ای پیش برود که در روزهای یکشنبه جلسات علنی به صورت دو نوبته تا پایان کار مجلس برگزار شود، بیش از نیمی از گزارش‌های در دستور کار صحن تصویب و جمع‌بندی خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ با پایان کار مجلس یازدهم، طرح‌ها و لوایحی که در صحن جمع‌بندی شده و به شورای نگهبان ارسال شده باشند در دوره بعدی مجلس برای رفع ایرادات در دستور کار قرار خواهند داشت، اما طرح‌ها و لوایحی که در صحن و کمیسیون‌های مجلس نیمه‌کاره مانده و جمع‌بندی نشده‌اند برای رسیدگی در دوره بعدی مجلس باید از ابتدا مطرح شده و از نو مورد رسیدگی قرار گیرند.

نظر شما