شناسهٔ خبر: 180789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عزیزی: حضور آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه تهدیدساز است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدامات جدی برای برخورد با آن اتخاذ شود.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) در ادامه دیدارهای خود در بلاروس با «سرگئی پاسپلوف» دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی در ابتدای این دیدار برقراری ثبات و امنیت را یکی از نیازهای منطقه دانست و گفت: باید تلاش کرد گفتگوهای مستمر میان کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی به برقراری امنیت پایدار در منطقه منجر شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تحریم، تروریسم و سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا را تهدیدی برای همه کشورهای جهان خواند و افزود: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدام‌های جدی و عملی برای برخورد با آن اتخاذ شود.

وی اجماع کشورهای همسو برای نقش آفرینی در مسائل منطقه‌ای و بین المللی را مهم ارزیابی و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تجارب مهمی برای بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و مبارزه با تروریسم کسب کرده است و این آمادگی را داریم که این تجارب را در اختیار کشورهای مبتلابه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تروریسم سازمان یافته، اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه و مواد مخدر را از موضوعات قابل طرح در پیمان امنیت جمعی دانست و برای کشورهای عضو پیمان مذکور برای دستیابی به اهداف مدنظر آرزوی توفیق کرد.

تاکید دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی بر استفاده از تجارب ایران در مبارزه با تروریسم

در ادامه این دیدار سرگئی پاسپلوف دبیر اجرایی پیمان امنیت جمعی با قدردانی از حضور هیأتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حضوری سازنده و مثبت در نشست‌های پیمان امنیت جمعی داشته است.

پاسپلوف در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مطمئناً تجارب جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تحریم می‌تواند به دیگر کشورها کمک کنند و پیمان امنیت جمعی با رایزنی‌های مستمر به دنبال رسیدن به یک اجماع برای برقراری امنیت منطقه‌ای است.

نظر شما