شناسهٔ خبر: 180765 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی از جریان مقاومت فراموش شدنی نیست

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی از جریان مقاومت فراموش شدنی نیست، گفت: گروه‌های جهادی و مقاومت همواره در برابر تجاوزات این رژیم پاسخ سختی داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی در مورد حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ترور فرماندهان مقاومت بیان داشت: رژیم صهیونیستی مدت هاست که دچار مشکلات سخت درونی شده و از زمانی که نتانیاهو در راس این دولت قرار گرفت، میلیونها نفر از مردم اسراییل در اعتراض به روی کار آمدن این فرد افراطی به خیابانها آمدند که در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با شکل گیری اعتراضات ضد حکومتی رژیم صهیونیستی و سنگر بندی مردم در خیابان ها دولتمردان این رژیم غافلگیر شدند و کشورهای که دل به این رژیم بسته بودند این مساله برایشان غیر قابل پذیرش بود و غافلگیر شدند.

صهیونیست‌ها برای سرپوش گذاشتن به مشکلات داخلی خود دست به حملات اخیر زدند

نماینده مردم زاهدان با اشاره به حملات اخیر صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی بیان داشت: این حملات منجر به کشته و زخمی شدن دهها فرد بیگناه شد صهیونیست ها برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خود دست به این حملات زدند، در حالی که دنیا می داند که شرایط داخلی رژیم صهیونیستی دچار بحران شده و به شدت گرفتار مشکلات درونی هستند.

مالکی با بیان اینکه حملات بیرحمانه صهیونیست ها از سوی گروههای جهادی مقاومت پاسخ داده می شود، گفت: پوشش رسانه ای این حملات یک تکلیف است و نباید این جنایت ها از دید مجامع بین المللی پنهان شود.

تقویت جبهه مقاومت ضرورت جهان اسلام است

وی تقویت جبهه مقاومت را ضرورت جهان اسلام عنوان کرد و بیان داشت: کشورهای اسلامی بیشتر از گذشته نسبت به مسائل فلسطین حساس شده است تحولات دیپلماتیک میان کشورهای منطقه این امیدواری را به وجود می آورد که جبهه متحد و قوی‌تری از گذشته در مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی به وجود آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقش برجسته جمهوری اسلامی در حمایت از محور مقاومت را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ایران از گذشته تا کنون بر این نظر بود که با کشورهای عربی و اسلامی به هر طریق ممکن در مقابل توطئه های رژیم صهیونیستی مقابله کند و آیت الله رییسی هم در تلاش است تا انسجامی بین کشورهای مسلمان علیه زیاده خواهی صهیونیست ها شکل گیرد.

وی موفقیت‌های جریان مقاومت در جنگ های ۲۲ و ۳۳ روزه را یادآور شد و گفت: شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی در این جنگ ها فراموش نمی‌شود گروههای جهادی ‌حزب الله و حماس پاسخ سختی به صهیونیست‌ها دادند و تصور این است که این شکست‌ها دوباره تکرار می شود، وضعیت درونی رژیم هم دال بر این است که این رژیم تحمل اینگونه حملات از سوی جبهه مقاومت را ندارند.

به گزارش ایرنا، پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از هفته گذشته آغاز و با پاسخ نیروهای مقاومت فلسطین همراه شده بود، منابع خبری شنبه شب (23 اردیبهشت) از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی تاکنون یک هزار و ۲۳۴ موشک از غزه به سوی اهداف اسرائیلی شلیک کرده‌اند که ۹۷۶ موشک از مرز غزه عبور کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شده است؛ ارتش این رژیم نیز از ابتدای تحولات اخیر تاکنون به ۳۷۱ هدف در غزه حمله کرده است.

پیشتر رسانه‌های عبری‌زبان اعتراف کرده بودند که جنبش جهاد اسلامی با پرتاب یک هزار و ۲۰۰ موشک، دو میلیون اسرائیلی را به پناهگاه‌ها فرستاد و زندگی آنها را مختل کرده است.

نظر شما