شناسهٔ خبر: 180764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مدیران دولت گذشته در شستا برای تحقیق وتفحص از این نهاد سنگ اندازی می‌کنند

خضریان رییس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: مدیران دولت قبل در شستا برای تحقیق وتفحص از این نهاد سنگ اندازی می‌کنند که موضوع به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش شده است.

به گزارش «نماینده»، علی خضریان روز یکشنبه درباره عملکرد هیأت تحقیق و تفحص از شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) به خبرنگاران گفت: پس از اخذ گزارش‌های مربوطه از عملکرد شرکت‌های تابعه شستا توسط هیأت تحقیق و تفحص از شستا، انتظار می رفت مسئولان فعلی این مجموعه در شناسایی دقیق تخلفات و مفاسد همکاری بهتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: با وجود مکاتبات متعدد ارسالی از طرف این هیأت و عدم وصول پاسخ‌های قانع کننده پیرامون تخلفات مذکور، مدیران شستا تمایلی به ارسال اطلاعات دقیق و کامل پیرامون موضوعات مورد درخواستی این هیأت نداشته‌اند.

خضریان ادامه داد: این امر موجب طولانی شدن زمان بررسی شده که موضوع به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از شستا افزود: به دلیل برخی فشارهای بیرونی از مجموعه و برخی عناصر به جا مانده از دولت قبل، ایشان تمایلی برای شفاف سازی اتفاقات به وقوع پیوسته در دولت قبل را نداشته که در صورت عدم اصلاح رویه مذکور، هیأت تحقیق و تفحص ضمن اینکه ناچار است کسانی را که همکاری لازم جهت شناسایی تخلفات را نداشته به مراجع قضایی ارجاع دهد، از دیگر ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز برای پاسخگو نمودن مدیران شستا اقدام خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس افزود: برخی از مدیران متخلف با تغییر مکان در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت‌های مدیریتی جدید منصوب شده و با وجود مکاتبات متعدد با مقام عالی وزارت مذکور طی ۶ ماه گذشته، کمترین اتفاقی در برخورد، عزل یا پاسخگو نمودن افراد مذکور صورت نپذیرفته است.

خضریان افزود: همچنین با وجود گزارش دستگاه‌های نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به جهت تشکیل پرونده و پیگیری قضایی پیرامون برخی تخلفات، پس از گذشت یک سال از موضوعات فوق کوچکترین اقدامی از طرف مدیران اجرایی شستا صورت نپذیرفته که این موضوع در مکاتبات این هیأت مورد پیگیری قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تا به امروز به دلایل نامعلوم و احتمالا سنگ اندازی اندک بازماندگان دولت قبل در مجموعه شستا، پیگیری های صورت گرفته منجر به اقدام قضایی از طرف شستا نشده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: با وجود قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که زیر مجموعه تأمین اجتماعی به شمار می رود و با یک استعلام ساده امکان بررسی سوابق مدیران را در اختیار دارد، اقدام به انتصاب برخی افراد بازنشسته با ۳۵ سال سابقه کار و مستمری بگیر از سازمان تامین اجتماعی کرده است به طوری که نامبردگان را به سمت مدیرعاملی برخی از شرکت‌ها منصوب نموده و این موضوع جای بسی تأمل دارد.

وی با بیان اینکه هیأت تحقیق و تفحص از شستا به نتایج خوبی در جهت مبارزه با فساد در این شرکت سرمایه گذاری رسیده است، خاطرنشان کرد: این هیأت تا حصول نتیجه برخورد با مفسدان و متخلفان موضوعات را ضمن ارایه گزارش به دستگاه قضایی، از طریق دیگر ابزارهای نظارتی در اختیار مجلس نیز پیگیری خواهد کرد.

نظر شما