شناسهٔ خبر: 180758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حسینی: با تصویب نهایی وزارت بازرگانی در مجلس برای این دستگاه تصمیم‌گیری می‌شود

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تصویب لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار امیدواری کرد که با موافقت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بتوان برای این وزارتخانه جدید تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش «نماینده»، سید محمد حسینی درباره تصویب دو فوریت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: این طرح چندی پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب نمایندگان رسید و منتظر هستیم تا پس از تعطیلات مجلس این لایحه در صحن علنی هم به تصویب برسد.

وی پیش از این درباره ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی گفته بود که از سال ۱۳۹۰ که وزارت صمت شکل گرفت با اشکالات فراوانی روبرو بوده و در اصل یک ادغام واقعی و بی اشکال نبوده و صرفا چند دستگاه در کنار هم قرار گرفته اند و اینکه گفته می شود هنوز بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از ادغام، شرح وظایف مربوط به آن نوشته نشده است معلوم می شود که اشکالات جدی دارد که لازم است بدون تعصب در آن تجدید نظر اعمال شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره معرفی وزیران پیشنهادی صمت، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی نیز یادآورشد: هنوز خبر خاصی نیست اما اکنون افراد مشورت‌ها و گزینه‌های مورد نظر خود را برای تصدی این سه وزارتخانه‌ها به رئیس جمهور پیشنهاد می‌ دهند تا در نهایت آیت‌الله رئیسی گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

به گزارش ایرنا؛ با تصویب لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس، دولت باید چهارگزینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

نظر شما