شناسهٔ خبر: 180753 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دیپلماسی عزتمندانه منجر به ریاست ایران بر مجمع حقوق بشر شد

سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دوره یکجانبه گری آمریکا تمام شده و دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم منجر به ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی درباره ریاست جمهوری اسلامی ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل، اظهار داشت: ریاست بر این شورا دوره‌ای است، اما واقعیت این است که انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل نشان داد که زمان یکجانبه گری آمریکا در دنیا تمام شده است.

وی تاکید کرد: امروز چندجانبه گرایی به صورت جدی در عرصه‌های مختلف دنیا در حال پیشرفت است. هژمونی آمریکا نفس‌های آخر خودش را می‌کشد و امروز زمان آن نیست که یک یا دو کشور دیکته کنند و سایر کشورها هم تابع باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یک اتحادی بین ضدانقلاب، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای اروپایی برای مانع‌تراشی بر سر این مسئله و ممانعت از ریاست ایران بر این مجمع شکل گرفت، اما از آن جایی که فضای بین‌الملل به شدت در حال تغییر است، آنان نتوانستند مانع ریاست ایران بر این مجمع شوند.

سلیمی تاکید کرد: ما در سرآغاز عصر جدیدی در تحولات بین‌الملل به سر می‌بریم که این تحولات در آینده نه چندان دور فضای بین‌المللی را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی دچار تغییر خواهد کرد و مقاومت برخی از کشورها برای جلوگیری از این تحول بی‌فایده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق پیرو دیپلماسی فعال و عزتمندانه دولت سیزدهم رخ داد و ادامه دیپلماسی عزتمندانه ایران در حوزه‌های مختلف می‌تواند دست جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به عنوان دست برتر مطرح کند.

نظر شما