شناسهٔ خبر: 180735 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۱۸ برنامه در زمینه ناترازی پولی و ارزی تصویب شد/ تعادل و توازن بخشی به بازار ارز پیگیری می شود

جعفر قادری عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد با اشاره به جلسه اخیر این شورا،گفت: مسئولین دستگاه های اقتصادی در این جلسه در حوزه رفع ناترازی پولی و ارزی حدود ۱۸ برنامه را مطرح کردند که همگی آنها به تصویب رسید.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری با اشاره به نخستین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در این جلسه بسیاری از مباحث اقتصادی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

عضو ناظر مجلس در شورای اقتصاد ادامه داد: از این رو مجموعه وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه حوزه هایی که ما در آن دچار مشکل هستیم را شناسایی و هدف گذاری کرده بودند تا بتوانند در جهت حل معضلات و مشکلات آنها و در راستای تحقق شعار سال، اقدامات و برنامه هایی را پیشنهاد کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در این جلسه اقداماتی که باید از سوی بانکها و مجموعه های مرتبط برای تعادل و توازن بخشی به بازار ارز و جلوگیری از ناترازی ها دنبال شود، مدنظر قرار گرفت و در قالب این مهم، مواردی مصوب شد.

وی در تشریح مصوبات این جلسه تصریح کرد: مسئولین دستگاه های مورد ذکر در حوزه رفع ناترازی پولی و ارزی حدود ۱۸ برنامه را مطرح و همه این موارد را تشریح و به اعضای حاضر در جلسه توضیح دادند و با برخی از اصلاحات، همگی این موارد در جلسه فوق به تصویب رسید.

قادری ادامه داد: همچنین مقرر شد در جلسات بعدی این شورا درباره حوزه های دیگر پیشنهاداتی مطرح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تلاش مسئولین برای تحقق شعار سال و همکاری مجلس در این بخش، بیان کرد: در این جلسه تاکید شد تا در راستای تحقق شعار سال اقداماتی که نیاز به مصوبه ندارد در خود دولت الزام و تکلیف شود و اقداماتی که نیاز به مصوبه مجلس دارد، در قالب لایحه به مجلس ارسال شود تا ما بتوانیم در جهت تحقق شعار سال گام های جدی برداریم.

نظر شما