شناسهٔ خبر: 180715 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حسینی: تشکیل وزارت بازرگانی نقش مثبتی در کاهش مشکلات حوزه تجارت دارد

کریم حسینی یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی می توانیم به سمت کاهش مشکلات در حوزه مسائل تجاری، مسائل مربوط به معیشت مردم و تنظیم بازار گام برداریم.

به گزارش «نماینده»، سید کریم حسینی درباره تاثیر تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی بر تولید کالا در کشور و سایر آثار مثبت آن، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم در خصوص مسائل مرتبط با معیشت مردم و اقتصاد خانوار است. وزارتخانه ای که می تواند به خوبی و به شکل اختصاصی مسائل بازرگانی و تجاری را در کشور دنبال کند، وزارت بازرگانی است. قبلا هم تجربه آن در کشور وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه بعد از ادغام سه وزارتخانه در وزارت صمت نه تنها ما به سمت رفع مشکلات در این خصوص نرفتیم بلکه وضعیت بدتر شد. قطعا مولفه های دیگری هم در این وضعیت تاثیر دارد اما اینکه ما یک وزارتخانه ویژه در حوزه بازرگانی داشته باشیم که هم در دولت ماموریت های خود را در این حوزه دنبال کرده و هم در مجلس پاسخگوی مشکلات در این بخش باشد تاثیر مثبتی به ویژه در حوزه تولید و تنظیم بازار خواهد داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا با تشکیل وزارت بازرگانی می توانیم به سمت کاهش مشکلات در حوزه مسائل تجاری، مسائل مربوط به معیشت مردم و تنظیم بازار گام برداریم. تشکیل وزارت بازرگانی می تواند این نقش مثبت را داشته باشد.

نظر شما