شناسهٔ خبر: 180692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا در مجامع بین المللی پاسخگوی اقدامات تروریستی اسرائیل علیه ایران باشد

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا در مجامع بین المللی پاسخگوی اقدامات تروریستی اسرائیل علیه ایران باشد.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری با اشاره به اینکه آمریکا به اسرائیل آزادی عمل در مقابل ایران داده است آن هم به دلیل ادعای واهی آنها مبنی بر تولید سلاح هسته ای توسط ایران، گفت: چنین صحبت هایی جنبه جنگ روانی دارد چرا که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و در این زمینه فتوای شرعی داریم، مقام معظم رهبری تاکید داشته که ایران قصد تولید سلاح هسته ای را ندارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس بیان کرد: آمریکا و کشورهای غربی به طور مستمر به دنبال مطرح کردن این موضوع هستند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای است که این امر برای جنگ روانی علیه ایران است.

وی تاکید کرد: وقتی آمریکا اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را می پذیرد انتظار می رود که دستگاه قضا و دولت ما از ابزار بین المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و دادگاه لاهه اقدامات تروریستی اسرائیل در خاک ایران را پیگیری کند، بسیاری از جوانان نخبه و دانشمندان ما توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا ترور شده اند از این رو باید وزارت امور خارجه موضوع را در مجامع بین المللی دنبال کرده و از تریبون های بین المللی موضوع را مطرح کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ملت ایران انتظار دارند دولت، دستگاه قضا و وزارت امور خارجه پیگیر حق مسلم جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی باشند مجلس نیز از تصمیمات دولت در این زمینه حمایت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان، رفتار و عملکرد مقامات آمریکایی را محکوم می کنند و آن ها باید بدانند که چنین اظهارنظرهایی از منظر مجلس شورای اسلامی دور نمی ماند و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اعتراف سالیوان درباره رژیم صهیونیستی گفت: این اعتراف یعنی مسؤول همه اقدامات تروریستی این رژیم علیه افراد و تاسیسات اتمی ایران تاکنون آمریکا بوده و خواهد بود و باید تبعاتش را بپذیرد.

نظر شما