شناسهٔ خبر: 180690 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کشورهای عضو نشست آستانه اقدامات ضدسوری را خنثی کردند/ نقش پررنگ ایران در دوران بازسازی سوریه

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سوریه امروزه در دوران بازسازی به سر می برد لذا نیاز به شکل گیری همکاری های چندبعدی و چندجانبه است و کشورهای عضو نشست آستانه می توانند این مهم را محقق کنند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی در خصوص دستاوردهای برگزاری گفت‌وگوهای چند جانبه نشست آستانه با مشارکت تهران، گفت: حضور جمهوری اسلامی در روند گفتگوهای سیاسی یاد شده نشان دهنده قدرت درون زا ایران برای تحکیم ثبات و بازگشت آرامش به دمشق است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در عرصه سیاست خارجی خودش درصدد ایجاد صلح در منطقه از جمله سوریه است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود در مذاکرات آستانه، ایران از تمامی ابزارهای سیاسی استفاده کرد تا دغدغه های سوریه به طور مشخص برآورده شود از این رو امروزه شرایط دمشق با گذشته کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد نشست آستانه موجب شد مبارزه با داعش شدت یابد و همکاری میان کشورهای این نشست تقویت شود لذا امروزه سوریه دارای امنیت کامل است؛ هر چند صهیونیست ها و آمریکایی ها تلاش می کنند با اقدامات ضدسوری، این کشور را دچار تنش داخلی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سوریه امروزه در دوران بازسازی به سر می برد، افزود: بدون شک تامین زیرساخت های سوریه دارای اهمیت است لذا نیاز به شکل گیری همکاری های چندبعدی و چندجانبه است؛ بنابراین کشورهای عضو این نشست می توانند این مهم را محقق کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اکنون رییس جمهور کشورمان به سوریه سفر کرده که بیانگر روابط نزدیک میان دو کشور است و رفت و آمدهای سیاسی در این سطح پیام های آشکاری برای قدرت های فرامنطقه ای از جمله ایالات متحده دارد.

نظر شما