شناسهٔ خبر: 180664 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

سفر رئیس جمهور به سوریه بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود

عباس مقتدایی نماینده اصفهان عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر رئیس جمهور به سوریه عنوان کرد: به طورحتم ایران قدرت نوظهور منطقه‌ای است و توانسته ابعاد مختلف قدرت را متکی بر درون کشور و آنچه که بومی‌ست، ایجاد کند. وی افزود: در عرصه‌های‌ مختلف دفاعی، تجهیزات، نرم افزار و سخت‌ افزارهای‌ موردنیاز کشور ،همواره با اتکاء به درون حرکت کرده‌ایم و تمامی همسایگان نیز این نکته را به خوبی می‌دانند.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر رئیس جمهور به سوریه عنوان کرد: به طورحتم ایران قدرت نوظهور منطقه‌ای است و توانسته ابعاد مختلف قدرت را متکی بر درون کشور و آنچه که بومی‌ست، ایجاد کند. وی افزود: در عرصه‌های‌ مختلف دفاعی، تجهیزات، نرم افزار و سخت‌ افزارهای‌ موردنیاز کشور ،همواره با اتکاء به درون حرکت کرده‌ایم و تمامی همسایگان نیز این نکته را به خوبی می‌دانند. مقتدایی تصریح کرد: اکنون قدرت‌های بزرگ دنیا می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در زمینه‌های‌ مختلف رویکرد بازدارندگی خود را محقق سازد. سفر رئیس جمهور به سوریه بیانگر آن است که کلیه اقدامات علیه سوریه شکست خورده است. پیش‌تر کشورهای غربی، اتحادیه اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدامات متعددی نسب به ایجاد بحران و ناآرامی به منظور سقوط سوریه در دستورکار قرار داده بودند که اکنون شکست خورده است. اکنون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و برنامه ریزی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران نتیجه داده است وافزون برهمکاری‌های امنیتی، سیاسی و دیپلماسی، بخش جدید همکاری‌های اقتصادی درحال گسترش، توسعه‌ و تعمیق خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور به سوریه نشان از تحقق دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در عمل دارد. جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانسته دیدگاه خود را به قدرت‌های غربی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی دیکته کند.

وی متذکر شد: شروع این روند موجب باور پیش از پیش همسایگان نسبت به دیپلماسی همسایگی شده است. همچنین فرار آمریکایی‌هااز منطقه غرب آسیا و درکنار آن وحدت ملی قدرت‌های‌ نوظهور همچون ایران، چین، هند و روسیه به نفع گردش غرب به سمت آسیا شدت بیشتری پیدا کرده است. وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: سفر رئیس جمهور به سوریه تنها یک سفر سیاسی نبود بلکه سفری به منظور به رخ کشیدن اقتدار کشور در سطوح منطقه‌ای و جهانی قلمداد می‌شود.

نظر شما