شناسهٔ خبر: 180633 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گروه بریکس به دنبال شریکی قوی مانند ایران در غرب آسیا است

رحیمی جهان آبادی رحیمی‌جهان آبادی گفت: ایران کشوری شاخص در خاورمیانه بوده و بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله اعضای بریکس، نگاه مثبتی به فعالیت های جمهوری اسلامی دارند و بر این اساس درصدد داشتن شریکی قوی مانند تهران در منطقه غرب آسیا هستند.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی در رابطه با اهمیت پیوستن ایران به گروه کشورهای بریکس، گفت: گروه بریکس جمعی از کشورها و قدرت های بزرگ فعلی و آینده جهان هستند؛ یعنی در کنار چین و روسیه، کشورهایی مانند هند، برزیل و آفریقای جنوبی قرار دارند که به اذعان کارشناسان به دلیل دارا بودند جمعیت زیاد و بهره مندی از تکنولوژی و فناوری در آینده قدرت های بزرگی خواهند شد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در اجلاس های مختلف بریکس شرکت داشته است و دارای روابط خوبی با کشورهای عضو این گروه است، اظهار کرد: چند سال پیش شخصا همراه با دادستان کل کشور در نشست قضائی این گروه که به میزبانی چین برگزار شد، حضور داشتم که تایید کننده موضوع یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پیوستن ایران به بریکس به نوعی ارزش افزوده برای تعاملات اقتصادی، سیاسی، امنیتی و غیره میان کشورهای عضو این گروه محسوب می شود، ادامه داد: به عبارتی ایران کشوری شاخص در خاورمیانه بوده و بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله اعضای بریکس، نگاه مثبتی به فعالیت های جمهوری اسلامی دارند و بر این اساس درصدد داشتن شریکی قوی مانند تهران در منطقه غرب آسیا هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه پیوند جمهوری اسلامی با قدرت های در حال توسعه جهان از قاره های مختلف دارای اهمیت دوچندان است، افزود: در واقع امروزه همه کارشناسان بر دستیابی به ابتکارهای جمعی توسعه و تأمین منافع مشترک جهانی تاکید دارند و این مهم در سایه پیوستن به ائتلاف های بین المللی مانند بریکس محقق می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد نظام مالی بین‌المللی در حال دگرگونی است و در این راستا گروه بریکس به دلیل ماهیت اقتصادی قوی و بهره مندی از جمعیت زیاد، نقش مهمی را ایفا می کند لذا پیوستن ایران به این مجموعه می تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد.

نظر شما