شناسهٔ خبر: 180590 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فضاسازی منفی علیه ایران در دستورکار سران کشورهای غربی است/ گفتگوهای سیاسی راه حل تهران راه حل برای پایان جنگ اوکراین

میرتاج الدینی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره به اینکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تمامی فرآیندهای فعالیت هسته ای ایران نظارت دارند، گفت: کشورهای عضو گروه ۷ چطور می توانند این موضوع را نادیده بگیرند و اقدامات ایران را غیر صلح آمیز جلوه دهند.

به گزارش «نماینده»، سید میر تاج الدینی در واکنش به بیانیه ضدایرانی گروه ۷، گفت: مفاد این بیانیه در مورد فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی بی اساس و متاسفانه مداخله جویانه است؛ چراکه بیانگر رویکرد یکجانبه طرف‌های غربی نسبت به رعایت حقوق کشورها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تمامی فرآیندهای فعالیت هسته ای ایران نظارت دارند، اظهار کرد: کشورهای عضو گروه 7 چطور می توانند این موضوع را نادیده بگیرند و اقدامات ایران را غیر صلح آمیز جلوه دهند.

وی ادامه داد: در این میان باید تاکید کرد که مطابق فتوای رهبر معظم انقلاب، دستیابی به تسلیحات هسته ای حرام شرعی بوده و هیچگاه دردستور کار ایران قرار نداشته لذا چنین ادعاهایی نخ‌نما شده است. در واقع دکترین نظامی و دفاعی ایران صرفا جنبه بازدارندگی دارد و به وضوح می توان گفت که این بیانیه در شرایط فعلی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از موضع گیری جانب دارانه گروه 7 نسبت به توافق برجام و محکوم کردن ایران به رفتار منفعلانه، افزود: افکار عمومی دنیا به خوبی می داند که ایران تعهدات برجامی خودش را انجام داده است؛ این مهم در حالیست که کشورهای اروپایی و آمریکا با زیاده خواهی حاضر به تحقق تعهداتشان نشدند که نقض قطعنامه 2231 محسوب می شود.

میرتاج الدینی در واکنش به اتهامات دیگر گروه 7 مبنی بر اینکه اقدامات منطقه ای ایران ثبات زدا بوده و امنیت خلیج فارس را به خطر می اندازد، تصریح کرد: بدون شک حضور نظامیان توانمند ایرانی موجب شده امنیت آبراهه ها در خلیج فارس تامین شود وگرنه حضور بیگانگان و قدرت های فرامنطقه ای همواره دردسرساز بوده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهام زنی گروه 7 مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین، خاطرنشان کرد: سران این کشورها اگر رسانه ها را دنبال کنند، متوجه خواهند شد که جمهوری اسلامی همواره بر گفتگوهای سیاسی تاکید کرده و تنش و درگیری نظامی را راه حل برطرف کردن اختلافات نمی داند.

نظر شما