شناسهٔ خبر: 180531 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حقوق بشر برای غرب صرفا دستاویزی سیاسی است

 علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد اظهارات برخی نمایندگان اروپا مبنی بر اینکه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی راهزنی بین‌المللی است نمی تواند از جرم و جنایات آنها علیه ملت ایران بکاهد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده برمی در واکنش به اظهارات نماینده پارلمان اروپا مبنی بر اینکه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران و برخی کشورهای دیگر راهزنی بین‌المللی است، گفت: متاسفانه ملت ایران بیش از چهار دهه تحت تحریم ها و محدودیت های ایالات متحده و کشورهای غربی از جمله اروپایی ها قرار دارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها همواره خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که هیچکدام از تحریم های غرب دارای پشتوانه قانونی نبوده و مطابق قوانین بین المللی، اقدامی ضدبشری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تحریم های اقتصادی، سیاسی، دارویی و غیره علیه ملت ایران اعمال شده است، ادامه داد: وقتی میان کشورها جنگ رخ می دهد، همواره موضوع تامین غذا و دارو از جمله مسائلی است که کشورها نسبت به آن حساس بوده و این امر را تهدید و تحریم نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه این امر در حالیست که تحریم های غربی ها موجب شده مردم ایران دچار آسیب های زیادی شوند؛ به عنوان مثال برخی از بیماران موسوم به پروانه ای به دلیل جلوگیری از واردات دارو توسط غرب از بین رفته اند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اظهارات برخی نمایندگان اروپا مبنی بر اینکه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی راهزنی بین‌المللی است نمی تواند از جرم جنایات آنها علیه ملت ایران بکاهد، خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد این اعتراف اروپایی ها به افکار عمومی دنیا ثابت می کند که حقوق بشر برای غرب صرفا دستاویزی سیاسی است و معنای دیگری ندارد.

نظر شما