شناسهٔ خبر: 180530 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فضاسازی و تهدید هسته‌ای آمریکا فرار رو به جلو است/ شاهد افول قدرت پوشالی ایالات متحده هستیم

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد قدرت پوشالی ایالات متحده طی دهه های گذشته رو به افول بوده از این رو با فضاسازی و تهدید هسته ای درصدد حفظ ظاهر خودشان در خاورمیانه هستند.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در واکنش به اعزام زیردریایی هسته‌ای آمریکا به غرب آسیا در راستای پشتیبانی از ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر در بحرین، گفت: امروزه شرایط منطقه تغییر کرده و این امر موجب شده واشنگتن از تغییر موضع کشورهای منطقه نسبت به تروریست های آمریکایی هراسان شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد هر گونه تنش آفرینی و تهدیدزایی در منطقه به نفع آمریکایی ها است، اظهار کرد: بنابراین وقتی صحبت از اعزام زیردریایی هسته‌ای یواس.اس فلوریدا به میان می آید، منافع این کشور در منطقه نیز تامین می شود.

وی ادامه داد: به عبارتی آمریکایی ها از ابزار قدرت نظامی برای همراه کردن کشورهای مدنظرشان با سیاست های ضدبشری علیه برخی کشورهای منطقه بهره می برند و اکنون نیز با توجه به تغییر موازنه قدرت، ایالات متحده تلاش می کند رویه مذکور را تشدید کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قدرت پوشالی ایالات متحده طی دهه های گذشته رو به افول بوده است، افزود: در این میان رژیم صهیونیستی به عنوان حامی اصلی آنها در منطقه نیز دچار استیصال و اضمحلال شده است از این رو کاخ سفید از آخرین ابزار خودش در عرصه نظامی استفاده می کند تا افکار عمومی منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تهدید هسته ای در راستای فضاسازی به منظور نجات خودشان در منطقه بوده اما باید اذعان کرد دیگر دوران یکجانبه گرایی تغییر کرده و این سیاست شکست خورده است.

نظر شما