شناسهٔ خبر: 180521 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش موثر برای همه اقوام و گروه های سیاسی در نظام حکمرانی افغانستان دیده شود

آصفری عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: شکل گیری حکومت مردمی و فراگیر در افغانستان موجب می شود بیگانگان نتوانند در امور داخلی این کشور دخالت های نابجا داشته باشند زیرا در چنین شرایطی منافع ملی در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن آصفری در خصوص اهمیت برگزاری چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرزهای طولانی با افغانستان دارد و روابط دیرینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی میان دو ملت موجب شده ایران همواره نسبت به رخدادهای این کشور حساس باشد و با بی تفاوتی از کنار آنها رد نشود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خروج آمریکایی ها از افغانستان می توانست بستر خوبی برای ایجاد حکومت مردمی و فراگیر باشد، اظهار کرد: در واقع باید همه اقوام، گروه های سیاسی و جناح ها در تشکیل نظام حکمرانی افغانستان سهم داشته و نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد شکل گیری حکومت مردمی و فراگیر موجب می شود بیگانگان نتوانند در امور داخلی این کشور دخالت های نابجا داشته باشند زیرا در چنین شرایطی منافع ملی در اولویت قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وجود امنیت در افغانستان برای کشورهای همسایه دارای اهمیت است، افزود: متاسفانه برخی گروه های تروریستی در این کشور حضور داشته و فعالیت می کنند که انجام حملات تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان مصداق بارز این امر محسوب می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برخی کشورهای بیگانه، افغانستان را به عنوان پایگاه پرورش تروریست ها انتخاب کرده اند اما برگزاری مستمر نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و تلاش برای مبارزه در این عرصه سبب خنثی سازی این سیاست شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین این سرزمین باید با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همکاری مردم افغانستان، از وجود تروریست ها پاک شود و از برقراری امنیت پایدار اطمینان حاصل شود.

نظر شما