شناسهٔ خبر: 180516 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

قبل از آمدن و رفتن افراد، دولت برنامه‌اش را به گونه‌ای تدوین کند که بازکننده گره‌ها باشد

جعفر قادری یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از تغییر و تحولات در دولت، دولت باید برنامه‌اش را به گونه‌ای تدوین کند که بتواند گره ها و گیرهای موجود را باز کند و از بین ببرد.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری درباره تغییر و تحولات در کابینه دولت که از سوی سخنگوی قوه مجریه اعلام شد و اینکه آیا این تغییرات می‌تواند رافع مشکلات فعلی اقتصاد کشور باشد، گفت: تغییر و تحولات خوب است اگر آدم‌های توانمندی بیایند که بتوانند برنامه‌های دولت را اجرا کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما پیش از آمدن و رفتن افراد آنچه که مهم است این است که دولت برنامه کاری‌اش را به گونه‌ای تدوین کند که بتواند گره‌ها و گیرها را باز کند و از سوی دیگر از نیروهایش در جاهای مختلف استفاده کند.

وی افزود: تغییر و تحولات اگر به این شکل باشد که خوب است اما اگر وزارتخانه‌ها بدون تغییر باشند آن تحولات لازم را نمی‌توانند داشته باشند.

قادری ادامه داد: آقای میرکاظمی از قبل خودشان بنای رفتن داشتند و امیدواریم فردی برای وزارت جهاد بیاید که توانمندتر از قبلی باشد و بتواند برنامه‌های دولت را در بخش کشاورزی به یک جایی برساند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود یک نامه نانوشته بین دولت و مجلس است که وزرا قبل از استیضاح، خودشان استعفا دهند و در واقع مسئله استیضاح وزرا یک خط قرمز است، عنوان کرد: خیر، اینگونه نیست. به طور مثال اصلاً استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مطرح نبود، دلیل تغییر را باید خودشان بیایند توضیح دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح‌هایی علیه وزرای بهداشت و درمان، اقتصاد، صمت و ورزش و جوانان مطرح بود اما استیضاحی برای وزیر جهاد مطرح نبود.

نظر شما