شناسهٔ خبر: 180437 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت در حوزه دیپلماسی کشورهای همسایه عملکردی مطلوب دارد

مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس بر عملکرد مطلوب دولت در حوزه دیپلماسی کشورهای همسایه و ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه شهر آبادان تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد مولوی اظهار کرد: باید ارتباطات خارجی بر اساس خط مشی رهبر معظم انقلاب پیگیری شود چرا که در هر زمان که بر اساس رهنمودهای ایشان کارها انجام شده است شاهد پیشرفت بوده‌ایم.

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به عملکرد مطلوب دولت در حوزه دیپلماسی کشورهای همسایه تاکید کرد: شاهد تحولات خوبی در حوزه ارتباطات خارجی از جمله ارتباط با کشور عربستان هستیم.

مولوی ادامه داد: وجود کشورهای متعدد در همسایگی ایران یک ظرفیت ویژه برای ارتباطات سیاسی و تجاری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در موضوع صادرات نیز اگر برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دولت انجام شود علاوه بر تقویت تولید داخل، ارزآوری خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر بیان کرد: برخی از کشورهای همسایه نیازمند کالاهای ایرانی برای تأمین بازار خود هستند و از برخی کشورها همچون قطر و عمان باید به عنوان پایگاه صادراتی استفاده شود.

مولوی گفت: از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود تعداد رایزنان بازرگانی خود را در کشورهای همسایه افزایش دهد.

وی با اشاره به ضرورت افزایش پروازهای ایران به کشورهای همسایه، اظهار کرد: یکی از مواردی که سبب توسعه ارتباطات در زمینه‌های مختلف می‌شود، توسعه شبکه حمل و نقل از جمله برقراری پرواز است.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: پروازها نباید متمرکز بر یک فرودگاه باشند بلکه هر فرودگاه بر اساس ظرفیت آن منطقه نیازمند برنامه‌ریزی شود که این امر باید از طریق بخش خصوصی نیازسنجی صورت گیرد.

مولوی عنوان کرد: به عنوان مثال بخش خصوصی شهرهای آبادان و خرمشهر باید اعلام کنند کدام پرواز در فرودگاه بین‌المللی آبادان ضرورت دارد برقرار شود و سپس دولت بستر لازم را در این خصوص ایجاد کند.

وی، توسعه خطوط آبی را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: بنادر آبادان اگر رونق پیدا کند به دنبال آن اشتغالزایی ایجاد می‌شود و معیشت مردم بهبود پیدا می‌کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: با توجه به توانمندی بندر آبادان پیگیری‌های زیادی را از طریق وزارت امور خارجه انجام دادم تا بتوانیم با راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر سیبه عراق به اقتصاد منطقه کمک کنیم.

نظر شما