شناسهٔ خبر: 180398 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اروپا بجای ارائه بسته‌های ‌تحریمی علیه ایران در مقابل اقدامات ضدبشری کاخ سفید بایستد

یعقوب  رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد بسته های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران برای ایجاد تصویری سیاه از کشورمان در مقابل افکار عمومی دنیا است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در واکنش به ششمین بسته تحریم‌های جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: مقامات اروپایی باید پاسخ دهند چرا می خواهند تصویری تاریک از ایران نشان دهند در حالی که خودشان واقعیت ها را می دانند؟

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: امروزه ایران اسلامی در حال پیشرفت بوده و تمامی اقشار مردم در حال فعالیت هستند لذا اروپایی ها چطور دم از نقض حقوق بشر می زنند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، ادامه داد: ملت ایران به دلیل تحریم های ظالمانه ایالات متحده برای تامین برخی داروها مشکل دارد و بیماران پروانه ای و غیره جان خود را از دست می دهند؛ آیا این اقدام کاخ سفید نقض آشکار حقوق بشر نیست؟.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم در این زمینه، افزود: سیاستمداران اروپایی خودشان اقدام به اعمال تحریم علیه ایران می کنند که این مکانیزم در عرصه بین الملل به معنای نقض حقوق ملت ها محسوب می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا که اغتشاشات اخیر ایران را دستمایه تحریم قرار می دهد در حالی که خودشان پشت پرده اجرای آن بودند، سری هم به خیابان های پاریس به عنوان مصداق آزادی و دموکراسی بزنند و از نزدیک زنان و مردانی که سرکوب می شوند را ببینند.

نظر شما