شناسهٔ خبر: 180340 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدام عملی مجلس برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری/ بانک‌ها وام‌ها را به موقع به دست جوانان برسانند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار به صورت عملی و مصداقی امر تسهیل ازدواج و فرزندآوری جوانان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری با اشاره به ابلاغ شیوه پرداخت وام ازدواج و وام فرزندآوری در سال 1402، گفت: از آنجا که یکی از وظایف مجلس تسهیل در امور و تسهیل در امور زندگی جوانان است به همین دلیل با تصویب «قانون حمایت از خانواده» علاوه‌بر کمک به جوانان در مسیر ازدواج، به رشد جمعیت کشور نیز کمک کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات توسط نظام بانکی در کشور، ادامه داد: متاسفانه مردم برای دریافت تسهیلات ازدواج و دیگر تسهیلات با بروکراسی شدید اداری مواجه هستند.

وی افزود: اعداد و ارقام تصویب شده توسط مجلس باید بلافاصله توسط آیین‌نامه‌های بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها ابلاغ شود تا وام‌ها به‌موقع به دست جوانان برسد اما متاسفانه به دلیل آنکه عموما این مبالغ در زمان مقرر پرداخت نمی‌شوند و باوجود تورم لحظه به لحظه، جوانان متضرر می‌شوند لذا بانک‌ها باید شرایط پرداخت وام‌ها را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه مجلس به طوردائم موضوع فرزندآوری و ارائه تسهیلات به جوانان برای تسهیل در امر فرزندآوری را کار کارشناسی می‌کند، اضافه کرد: با این وجود روند پرداخت این تسهیلات با کندی بسیار صورت می‌گیرد به همین دلیل مجلس با اقداماتی که انجام داده به دنبال رفع این مشکل نیز بر آمده، لذا انتظار است بانک‌ها مصوبات مجلس را به درستی اجرا کنند و تسهیل‌کننده روند وام‌دهی به جوانان برای ازدواج و فرزندآوری باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم با اعطای وام برای فرزندآوری بر اجرای قانون حمایت از خانواده نظارت قابل توجه‌ای کرده و این قانون را ارتقاء داده است، اظهار کرد: مجلس یازدهم در یک و نیم سال گذشته به صورت عملی و مصداقی به امر تسهیل ازدواج و فرزندآوری جوانان ورود کرده است به همین دلیل قانون«حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را مصوب کرد.

نظر شما