شناسهٔ خبر: 180328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مهار تورم به شرطی باشد که منجر به رکود نشود

حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مشکلی از نظر تامین آب شرب در همدان وجود ندارد البته باید کارهای دیگری انجام شود تا مشکل به صورت کلی حل شود.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی‌بابایی، دوشنبه ۷ فروردین‌ در شورای اداری استان همدان، اظهار کرد: ما مکلف و موظف هستیم که به صورت یکپارچه و بدون حاشیه، تمام قدرت خود را به سمت خدمت رسانی به مردم ببریم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ایجاد امید حرف اول ماست، تصریح کرد: هیچ انقلابی‌گری بیش از این نیست که نظام را کارآمد نشان دهیم‌ چون دشمن به صورت یکپارچه می‌گوید که نظام ناکارآمد است بنابراین ما باید از صبح تا آخر شب برای حفظ نظام از طریق رضایت عمومی مردم کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی‌گری یعنی اینکه هرچه داریم فدای انقلاب، نظام و مردم کنیم نه اینکه انقلاب و نظام را فدای خودمان کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهار تورم شاه کلید حل مشکلات کشور است، مطرح کرد: مهار تورم باید به شرط این باشد که منجر به رکود نشود بنابراین رشد تولید به دنبال آن آمده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: حرف اول ما در برنامه هفتم، خصوصی‌سازی است بنابراین شرکت‌های دولتی فقط در مواردی که بخش خصوصی توان ورود ندارد، حضور پیدا خواهد کرد. ما بارها تصویب کردیم که شرکت‌های دولتی دفاتر خود را از تهران خارج کنند.

آغاز به کار پتروشیمی همدان با ۲۰هزار میلیارد اعتبار

وی دررابطه با اهم اقدامات سال ۱۴۰۲ در همدان، توضیح داد: امسال مشکلی از نظر تامین آب شرب در همدان وجود ندارد البته باید کارهای دیگری انجام شود تا مشکل به صورت کلی حل شود. پتروشیمی همدان امسال با ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار شروع به کار می‌کند، زمین بیمارستان هزار تختخوابی تامین خواهد شد، دو هزار هکتار برای نهضت ملی مسکن به شهر اضافه شده است و معدن لیتیوم در قهاوند یکی از قله‌های بلند سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک ‌کشور می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسئله راه‌اندازی قطار شهری در همدان، گفت: در ابتدا به دنبال این هستیم که قطار شهری را در رینگ دوم شهر و بعد در مرحله دوم، در رینگ سوم شهر همدان راه‌اندازی کنیم که شهرداری در این رابطه مسئولیت دارد.

حاجی‌بابایی با اشاره به تصویب راه‌اندازی ۱۰ رشته در دانشگاه‌های دولتی همدان، بیان کرد: در جلسه هیئت امنای دانشگاه بوعلی‌سینا مصوب شد که ۱۰ رشته استراتژیک مانند هوافضا و میراث فرهنگی به رشته‌های تحصیلی اضافه شود و قرار گذاشته شد ۱۰۰ عضو هیئت علمی از نخبگان استان در دانشگاه‌ها جذب شوند.

وی دررابطه با مسئله کمبود معلم در همدان، یادآوری کرد: قرار بود در سال جاری ۷۰۰ نفر معلم در استان استخدام شود که آن را به ۱۴۵۰ نفر (غیر از خدمتگزارها) افزایش دادیم.

نظر شما