شناسهٔ خبر: 180314 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نوروزی: مهار تورم و رشد تولید نیازمند انسجام و همکاری بین دستگاهی است

نوروزی یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید نقدینگی سرگردان در جامعه بر اساس سند آمایش هر استان در بازار تولید جذب شده و همه ارکان سه قوه برای مهار تورم و رشد تولید دست به دست هم دهند.

به گزارش «نماینده»، رحمت الله نوروزی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار « مهار تورم؛ رشد تولید» در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: حضرت آقا و امام راحل همواره بر وحدت، همگرایی و انسجام بین سه قوه تاکید داشتند. این نگاه معمار کبیر انقلاب بود که هرجا همه دست به دست هم دادند توانسته‌ایم که مسائل را حل کنیم. از سوی دیگر ما اکنون در ۴۰ سالگی دوم انقلاب قرار داشته و در آستانه آغاز برنامه هفتم توسعه نیز هستیم. مجلس باید با ریل گذاری مناسب برای جذب سرمایه گذاری داخلی و کاهش بروکراسی اداری کمک کند تا اشتغال مولد ایجاد شود.

انتظار مردم در سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید است

وی در ادامه اظهار کرد: مردم از دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ به دنبال نگاه حضرت آقا انتظار مهار تورم و رشد تولید را دارند. همان طوری که مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) تاکید داشتند باید نقدینگی جامعه را به بخش خصوصی هدایت کرده تا بستر اشتغال مولد و پایدار تقویت شده و ما بتوانیم بازار اوراسیا را در دست گرفته و برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

نقدینگی در گردش به بازار مختلف آسیب وارد می کند

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان با ترفند تحریم های اقتصادی و ایجاد تلاطم در بازار ارز و سکه و طلا دست به کار شده اند. امروز نقدینگی در گردش به بازارهای مختلف آسیب وارد می کند. باید این نقدینگی بر اساس سند آمایش هر استان در بازار تولید جذب شود. به عنوان مثال استان های شمالی نیاز به صنایع تبدیلی کشاورزی دارند. برخی از استان ها نیاز به صنایع فولادی دارند. ما می توانیم برای تولید چندین کالای اساسی که برای کشور ارزآوری دارد سرمایه گذاری کنیم.

قوانین مزاحم و موازی باید حذف گردد

وی در ادامه تاکید کرد: این امر نیاز به تدبیر دارد. ما عناوین قانونی متعددی در این زمینه داریم و اگر مواردی نیاز به اصلاح یا پایش دارد باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. قوانین مزاحم و قوانین موازی باید کنار بروند. دغدغه سرمایه گذاران را باید مرتفع شود. استان های شمالی به بهترین شکل می توانند بازارهای اوراسیا را پوشش دهند. مهار تورم و رشد تولید نیازمند یک همگرایی، وحدت و انسجام بین سه قوه است. قوه قضائیه رویکرد مناسبی در صیانت از اشتغال و نیروی کار دارد. ما می توانیم با همگرایی در رشد تولید موثر باشم.

نظر شما