شناسهٔ خبر: 180299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نماینده مجلس: توافق با ایران و عربستان به نفع منطقه است

ابراهیم نجفی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و عربستان دو قدرت منطقه‌ای هستند و توافق این دو کشور به نفع امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم نجفی با اشاره به توافق ایران و عربستان که با میانجیگری چین صورت گرفت، گفت: ایران و عربستان دو قدرت منطقه‌ای هستند و توافق این دو کشور باعث ثبات در منطقه می‌شود.

وی افزود: توافق ایران و عربستان محاسن زیادی را از نظر سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای کشورهای منطقه به همراه دارد و کشورهای مسلمان منطقه در سایه این توافق همبستگی و وحدت بیش از پیش خواهند داشت.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این، این توافق به نفع دو کشور ایران و عربستان هم هست و به عنوان مثال از نظر امنیت و توان نظامی توافق با ایران منافعی را برای عربستان و همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: عربستان خود می‌داند که ایران از نظر نظامی در چه سطحی قرار دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: در مقابل توافق با عربستان دستاوردهای اقتصادی زیادی را برای ایران نیز به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به توسعه روابط تجاری با کشورهای عربی اشاره کرد.

وی افزود: امیدواریم که در سایه این توافق شاهد گسترش روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور و بین کشورهای مسلمان منطقه باشیم.

ایران و عربستان چند روز قبل توافق کردند تا دو ماه آینده سفارت‌خانه‌های خود و دیگر نمایندگی‌های‌شان در کشور مقابل را باز کنند.

نظر شما