شناسهٔ خبر: 180283 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقتدایی: ایران ثابت کرده تنش در خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد/ توافق ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف در امت اسلامی

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توافق ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف و شکاف در امت اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که تنش در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اظهار کرد: نزدیک شدن ایران و عربستان یعنی جلوگیری از اختلاف و شکاف در امت اسلامی. جمهوری اسلامی ایران سالهاست بر این نکته تاکید دارد که امت اسلامی باید ید واحده باشند و نباید دولت‌های اسلامی کاری کنند که منجر به جدایی‌شان شود.

وی افزود: ما علیرغم بسیاری از گلایه‌ها و نکاتی که مد نظر داشته‌ایم همواره بر مذاکره میان دو کشور ایران و عربستان و نزدیک شدن مواضع آنها در مجامع بین‌المللی تاکیده کرده‌ایم و بر این نکته هم پافشاری کرده‌ایم که اقدامات حاکمان عربستان نباید سبب شود تا به مفهوم امت لطمه وارد شود؛ بر همین مبنا مواضع ما در خصوص یمن و یا در موضوعات دیگرِ مرتبط با خلیج فارس و نظایر آن، به عنوان مواضع اصولی ایران شناخته می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر شان کرد: امروز هم که روابط دیپلماتیک دو کشور از سرگرفته خواهد شد، در همین راستا عمل می‌کنیم و معتقدیم محور مقاومت و کشورهای مسلمان باید از همکاری‌های ایران و عربستان در بالاترین سطح بهره‌مند شوند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده است که تنش در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را نمی پسندد و اقدام دیپلماسی همسایگان که از سوی رئیس جمهور اعلام شده است، برای آن است که کشورهای منطقه با یکدیگر برای دستیابی به صلح و امنیت بیش از پیش همکاری کنند.

نظر شما