شناسهٔ خبر: 180246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظری: تاریخ مصرف تهدیداتی مانند فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران منقضی شده است

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده خمین در مجلس با بیان اینکه آرایش قدرت‌های سیاسی در سطح جهان تغییر کرده، گفت: تاریخ مصرف تهدیداتی چون فعال کردن مکانیسم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت منقضی شده است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه اسرائیل در مورد اینکه امریکا و اروپا در چند ماه آینده، مکانیسم ماشه را در قالب برجام فعال می‌کنند و تحریم ها را علیه ایران بازمی‌گردانند، گفت: با توجه به تحولاتی که در طی سال‌های اخیر در آرایش قدرت‌های سیاسی در سطح جهان رقم خورد، مباحثی از جنس فعال کردن مکانیسم ماشه یا بردن پرونده ایران به شورای امنیت و همچنین گزینه‌های روی میز تاریخ مصرفشان منقضی شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: امریکایی‌ها در دوران ریاست جمهوری جورج بوش و ترامپ به طرح این مباحث پرداختند و روی آنها مانور خود را دادند اما نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سطح جهان رخ داده و قرار گرفتن روس‌ها و چینی‌ها دو عضو دایم شورای امنیت در مقابل امریکا، با توجه به روابط این دو قدرت با ایران، هیچ گونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران علیه ایران نمی‌توانند در شورای امنیت رقم بزنند.

نظری همچنین یادآور شد: شرایط سیاسی، اقتصادی و آرایش جدید نظم جهانی با گذشته تفاوت پیدا کرده لذا طرح این مباحث بی‌فایده است. غربی‌ها و امریکا هم می‌دانند که پشت این رجزخوانیشان اقدام عملی و وجود خارجی نمی‌توانند داشته باشند.

نماینده مردم خمین در مجلس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون تمام تحریم‌های غرب و امریکا را خنثی کرده است و هراسی از این نوع تهدیدات ندارد.

نظر شما