شناسهٔ خبر: 180212 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان

ساخت مسکن از ولنجک شروع شد!

بذر پاش و رسایی یک سال مانده به انتخابات مجلس یک تشکل سیاسی با حضور وزیر مسکن اعلام موجودیت کرد

«نماینده» علی‌ مزروعی خبرنگار گروه سیاسی*: درحالی‌که هنوز یک سال تا انتخابات مجلس زمان باقی مانده شاهد هستیم که برخی چهره‌های بعضا دارای مناصب اجرایی نیز فعالیت خود را آغاز کرده و به سمت تشکیل گروه‌های سیاسی رفته‌اند. جدیدترین نمونه چنین گروه‌هایی که عنوان «شبکه راهبردی یاران انقلاب» یا اختصارا «شریان» را برای خود برگزیده و چهره‌هایی همچون حمید رسایی نیز در آن حضور دارند پنجشنبه هفته گذشته 11 اسفند اولین جلسه خود را در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران برگزار کرد.

چهره‌هایی همچون مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه حضور داشته و به سخنرانی پرداختند. سازوکارهای فصلی و اصطلاحا حزبی نه‌تنها تاثیر شگرفی بر ایجاد امید و مشارکت مردم در انتخابات نخواهد گذاشت بلکه اگر به غلط مورد بهره‌برداری سیاسی قرار گیرد منجر به تشدید ناامیدی اجتماعی نیز می‌شود.

چند روز قبل از اینکه مهرداد بذرپاش و امیرحسین قاضی‌زاده در جلسه سیاسی «شبکه راهبردی یاران انقلاب» حضور پیدا کنند، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش دولت سیزدهم نیز در جلسه گروه سیاسی دیگری با عنوان «جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» حضور یافته بود.

در شرایطی که هنوز وعده دولت مبنی‌بر ساخت 4 میلیون مسکن به‌طور دقیق تعیین‌تکلیف نشده و مردم با قیمت‌های افسارگسیخته مسکن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین در شرایطی که 3 ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی در مدارس می‌گذرد و هنوز ریشه‌های اصلی آن مشخص نشده است نمی‌توان توقع داشت مردم برداشت خوبی از جلسات سیاسی متولیان اجرایی کشور داشته باشند.

اینکه در بحبوحه بحران گرانی مسکن مردم به جای اینکه وزیر متولی امر را در تلاش برای تحقق وعده مسکن میلیونی دولت ببینند شاهد اقداماتی با رنگ‌وبوی سیاسی و انتخاباتی از وی باشند باعث می‌شود تا این تلقی در افکار عمومی شکل بگیرد که رسیدگی به دغدغه‌های ملی مردم در اولویت نبوده و جای چنین اولویتی را منافع حزبی و جناحی پر کرده است.

طبعا این ناامیدی در بین جامعه ایثار گران و خانواده شهدا نسبت به عملکرد رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران بیشتر می‌شود زمانی که شاهد حضور وی در جلسات سیاسی باشند اما ببینند جلسه با خانواده شهدای هسته‌ای به دلیل عدم حضور وی لغو شده است.

نظر شما