شناسهٔ خبر: 180158 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موضوع مالیات خانه‌های لوکس در مجلس تعیین تکلیف نشده است

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: احتمالاً خانه‌هایی که تا ۳۰ میلیارد تومان است، معاف از مالیات می‌شوند و بالاتر از آن مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع در واکنش به این مطلب که مجلس حین بررسی لایحه بودجه در صحن واحدهای مسکونی گران قیمت را از پرداخت مالیات معاف کرد، اظهار داشت: در گزارش کمیسیون تلفیق که در حال بررسی در صحن مجلس است، آمده بود واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و عیان) و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری در محدوده شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که ارزش آن‌ها بیش از دویست میلیارد ریال باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند که عبارت «واحدهای مسکونی» از این بند بودجه حذف شود و علت این پیشنهاد آن بود که قیمت مسکن به یک باره افزایش غیرمنطقی داشته و ممکن است فردی در گذشته خانه‌ای برای مثال در یکی از مناطق متوسط تهران خریداری کرده باشد و الان نباید به دلیل تورم شدید در بخش مسکن، مالیات هنگفت دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با انتقاد از کسانی که مجلس را متهم به حمایت از کاخ‌نشینان کرده است، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و مجلس یازدهم همواره حامی اقشار ضعیف جامعه است و برای بهبود زندگی آنان تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

زارع تاکید کرد: هنوز بحث مالیات خانه‌های لوکس در مجلس تعیین تکلیف نشده است. این موضوع به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شده است و باید درباره آن مجدداً بحث و رأی‌گیری شود و سپس در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد جدید برخی از همکاران ما در مجلس این است که واحدهای مسکونی تا سیصد میلیارد ریال معاف از مالیات شوند. بر این اساس احتمالاً خانه‌هایی که تا ۳۰ میلیارد تومان است، معاف از مالیات می‌شوند و بالاتر از آن مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند. البته این پیشنهاد یا پیشنهادات دیگر نمایندگان باید در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن مجلس بررسی و رأی‌گیری شود و تا زمان تصویب در مجلس چیزی قطعی نیست.

نظر شما