شناسهٔ خبر: 180126 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ندای مظلومیت ملت ایران سبب واکنش شورای حقوق بشر به تحریم‌های آمریکا شد

 علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن و مغایر دانستن آنها با قوانین بین‌المللی نشان می دهد ندای مظلومیت ملت ایران در دنیا شده است.

به گزارش «نماینده» علی اکبر علیزاده برمی در خصوص واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن و مغایر دانستن آنها با قوانین بین‌المللی، گفت: متاسفانه کاخ سفید از ابزار تحریم و ایجاد محدودیت در مقابل کشورها به عنوان یک سلاح استفاده می کند تا بتواند به اهداف شوم خودش دست یابد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران یکجانبه است، اظهار کرد: در واقع کشورهای دنیا هیچ الزامی برای اجرای این تحریم ها علیه تهران ندارند اما چون آثار منفی این محدودیت ها دامن کشورهای ثالث را می گیرد، آنها نیز دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد مطابق قوانین بین المللی اعمال تحریم در برخی حوزه ها به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و خلاف حقوق بشر محسوب می شود اما در این زمینه شاهد تحریم دارویی علیه ایران هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال در دوران شیوع کرونا مشاهده شد که ایران به دلیل اعمال تحریم های ایالات متحده دچار مشکل در تهیه واکسن شد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واکنش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن و مغایر دانستن آنها با قوانین بین‌المللی نشان می دهد ندای مظلومیت ملت ایران در دنیا شده است.

نظر شما