شناسهٔ خبر: 180120 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دکترین دیپلماسی ایران مبتنی بر احترام متقابل با همسایگان است

مجتبی یوسفی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت در مجلس اعتقاد دارد دکترین دیپلماسی ایران همواره مبتنی بر احترام متقابل بوده و این مهم در مواجه با همسایگان مورد تاکید قرار داشته است.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی در خصوص پیام های ازسرگیری و افزایش سطح روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی طی ماه های اخیر، گفت: دکترین دیپلماسی ایران همواره مبتنی بر احترام متقابل است و این مهم در مواجه با همسایگان مورد تاکید قرار داشته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره با تکیه بر مولفه های برادری و برابری با کشورها گفتگو کرده است، اظهار کرد: به عبارتی جمهوری اسلامی در مراودات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره با کشورها خصوصا همسایگان به ظرفیت های آنان توجه داشته و تلاش کرده دیدگاه برد-برد به مسائل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میان ایران و کشورهای عربی اشتراکات فرهنگی، دینی و غیره زیادی وجود دارد، ادامه داد: ایران اسلامی همیشه حافظ منافع کشورهای همسایه بوده و بر مدار دوستی و حفظ حریم همسایگان حرکت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که برخی کشورها با بازکردن پای کشورهای فرامنطقه ای درصدد تامین امنیت خودشان بودند اما تنها نتیجه آن تنش آفرینی و جنگ و خونریزی بود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت در مجلس شورای اسلامی ضمن ابزار امیدواری برای توجه کشورهای حاشیه خلیج فارس به مولفه حسن نیت و رسیدن به نقطه عطف در روابط دوجانبه با ایران، خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد امروزه این کشورها متوجه شده اند امنیت منطقه باید از طریق همکاری چندجانبه کشورهای همسایه تامین شود و حضور بیگانگان صرفا خسارت آور است.

نظر شما