شناسهٔ خبر: 180118 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سفر رئیس‌جمهور به چین گام موثری در اجرای توافق راهبردی تهران و پکن بود

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آیت‌الله رئیسی به چین گام مهمی در مسیر اجرایی سازی توافق ۲۵ ساله ایران و چین بود.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین گفت: یکی از محورهای برنامه همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به پیمان پولی دو جانبه باز می‌گردد که گام موثری در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌های پولی و بانکی غرب به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم ادامه داد: توافق راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین در سال‌های قبل با پیچ و خم‌هایی همراه شد که سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به چین گام مهمی در مسیر رفع این پیچ و خم‌ها بود.

جوکار خاطرنشان کرد: می‌توانیم با گسترش روابط اقتصادی با شرق و به ویژه چین و گسترش روابط بانکی خود با این کشورها، تاثیرات تحریم‌های آمریکا و اروپا را به حداقل برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر شاهد گشایش‌ها و گسترش مبادلات اقتصادی با کشورهایی چون چین باشیم تا اثر آن را بر اقتصاد کشورمان مشاهده کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۲۴ بهمن ماه به دعوت همتای چینی خود به پکن سفر کرد؛ امضای ۲۰ سند همکاری، صدور بیانیه همکاری‌های مشترک ایران و چین و نهایی شدن ۸ قرارداد اقتصادی دستاورد این سفر بود.

نظر شما