شناسهٔ خبر: 180094 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا بداند دوران ارباب رعیتی در مذاکرات تمام شده است

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید دارد که بهانه جویی آمریکا برای بهم زدن مذاکرات احیای برجام با هدف دیکته کردن خواسته هایش است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی ، با اشاره به اینکه جان کربی از خروج برجام از دستورکار آمریکا خبر داده است در حالی که اخیرا وزیر خارجه قطر حامل پیغامی از سوی آنها برای ایران بوده، گفت: آمریکایی ها از ابتدا به دنبال تحمیل خواسته های خود بودند و جنگ اوکراین را برای تحمیل خواسته هایشان بهانه کرده اند. سوال این است که چرا اروپا و آمریکا در جنگ بین اوکراین و روسیه دخالت می کنند و به ادامه آن کمک می کنند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه جنگ اتفاق ناگواری است، ادامه داد: ما از هیچ جنگی حمایت نکردیم بلکه ایران خواستار صلح جهانی است همه این موضوع را می دانند، با این حال آمریکا و اروپا به شدت دنبال استمرار و ادامه جنگ هستند و آن اذعان می کنند، به هر حال این بهانه جویی ها نشانگر آن است که آمریکایی ها در هیچ امری صداقت ندارند.

وی تاکید کرد: سیاست خارجی آمریکا دچار آشفتگی شده و این وضعیت به حدی است که دچار حیرت و تردید در اظهار مواضع شده است مواضع آنها در امور مختلف به همین نحوه بوده و شاهد تناقض گویی هستیم.

سلیمی بیان کرد: آمریکایی ها دنبال زیاده خواهی هستند و امروز زمانی نیست که با دیکته کردن خواسته های خود، به آن جامع عمل بپوشاند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید مذاکره برابر انجام شود نه اینکه یک نفر دیکته کند و نفر مقابل بله قربان گو باشد این روش مذاکره نیست بلکه نوعی سیستم ارباب رعیتی است، آمریکایی ها باید از این تفکر خارج شوند و زمان ارباب رعیتی تمام شده است.

نظر شما