شناسهٔ خبر: 180027 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نایب رییس مجلس: عفو گسترده رهبری دشمنان را عصبانی کرده است

مصری/2 نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عفو گسترده مقام معظم رهبری دشمنان را عصبانی کرده است.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا مصری، در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن کرمانشاه، با بیان اینکه مردم در سال ۱۳۵۷ با دست خالی و بدون سلاح در مقابل رژیمی تا به دندان مسلح که استکبار جهانی را پشتیبان خود می‌دانست انقلاب کردند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، به جای نظام پادشاهی وابسته، نظامی مبتنی بر مردمسالاری دینی پای کار آمد که در این نظام همه از رهبری که توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند تا رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس و حتی اعضای شوراهای شهر و روستا همه به دست مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: امروز مردم ایران اسلامی خودشان در مورد سرنوشت کشور تصمیم گیری کرده و رهبر این انقلاب هم به فکر رسیدن به خود اتکایی، خودکفایی، عزت، سربلندی، عدالت و رفاه اجتماعی خصوصا برای مستضعفین است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان چه با جنگ هشت ساله تحمیلی و چه با تحریم‌های اقتصادی و چه با هزاران توطئه دیگر، در پی ضربه زدن به اسلام و انقلاب بودند، اما نتوانسته و نخواهند توانست ضربه‌ای به اسلام و انقلاب وارد آورند.

وی ادامه داد: در حالیکه در دوران قاجار و پهلوی بخش زیادی از خاک کشور را از دست داده بودیم، اما در دوران دفاع مقدس با تکیه بر استقامت رزمندگان یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار نشد.

وی اشاره‌ای هم به پیشرفت‌های ایران اسلامی در دوران بعد از انقلاب داشت و گفت: در حالیکه در طول ۴۴ سال گذشته شدیدترین تحریم ها علیه ما اعمال شده، اما امروز در نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در تولید موشک ماهواره‌بر، در صنایع دفاعی و در تولید پهپادهای شناسایی و تهاجمی، تجهیزات نظامی، مهمات جنگی و... در دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های شگرف کشور در حوزه پزشکی، ادامه داد: در حالیکه در سال ۱۳۵۷ در کشور ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک داشتیم که حدود شش هزار نفر آنها بنگلادشی و هندی بودند، امروز به برکت انقلاب ۱۴۰ هزار پزشک ایرانی داریم که میزبان بیماران دیگر کشورها حتی کشورهای اروپایی برای درمان هستند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب تنها ۵۹۰ متخصص زن در کشور داشتیم که امروز این عدد به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک فوق تخصص‌ زن نداشتیم، اما اکنون ۵۳۰۰ پزشک فوق تخصص زن در کشور داریم، افزود: در حالیکه قبل از انقلاب تنها ۱.۵ درصد دختران و بانوان ما استاد دانشگاه بودند، امروز این آمار به ۲۰ درصد رسیده است.

مصری افزود: قبل از انقلاب تنها شش درصد دختران ما مدرک تحصیلی لیسانس به بالا داشتند که امروز این عدد به ۴۴ درصد رسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره‌ای هم به حوادث چند ماه اخیر کشور داشت و افزود: اقتدار روز افزون ایران اسلامی دشمنان را به واهمه انداخته است و آمریکا و دیگر دشمنان ما که جرات جسارت نظامی علیه ما را ندارند، جنگ ترکیبی را علیه ما شروع کرده و تلاش کردند با بر انگیختن احساسات جوانان با استفاده از رسانه‌های خود جامعه ایران اسلامی را با خود همراه کنند و برای رسیدن به اهداف خود از ضد انقلاب و سلطنت طلب‌ها گرفته تا برخی از هنرپیشگان و ورزشکاران را به صف کردند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی گفت: دشمنان بدانند با وجود مشکلات و چالش‌های اقتصادی و وجود مشکل گرانی و تورم، پای نظام ایستاده‌ایم، چون می‌دانیم مشکلات ما ریشه در تحریم‌هایی دارد که آمریکا مسبب آن است.

وی توضیح داد: هم اکنون بودجه سالانه کشور ۱۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است که اگر تحریم‌ها نبود و می‌توانستیم به اندازه قبل از انقلاب نفت بفروشیم، تنها درآمد نفتی ما ۴۵۰ هزار هزار میلیارد تومان معادل چند برابر بودجه سالانه بود و ایران گلستان می‌شد.

وی اشاره‌ای هم به عفو گسترده رهبری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داشت و گفت: عفو گسترده رهبری که نشان از عطوفت و مهربانی مقام معظم رهبری دارد، دشمنانان را عصبانی کرده است.

نظر شما