شناسهٔ خبر: 179962 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مردمی‌سازی فرآیندهای توسعه در کشور شتاب پیشرفت را افزایش می دهد

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: منطق انقلاب اسلامی در عرصه حکمرانی در سطح بین‌الملل پیشتاز و تحول‌آفرین است.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی با اشاره به برگزاری آیین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع فرهنگیان، عنوان کرد: پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته استکبار جهانی را هراسان کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس با تشریح فلسفه حیات انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیشرفت مادی و معنوی ایران اسلامی در پرتو آموزه های وحیانی اسلام ناب محمدی (ص) از برکات حضور دین در عرصه حکمرانی است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: بیداری ناشی از الهام بخشی انقلاب اسلامی، موجودیت استکبار و اذنابش را به خطر افکنده است.

نماینده مردم بابل با اشاره موج فزاینده اسلام خواهی در جهان یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در جهان است.

کریمی فیروزجایی، تقابل جمهوری اسلامی ایران با مظهر استکبار را در عرصه فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی متأثر از مکتب حیاتبخش اسلام و مغایر با لیبرال دموکراسی غرب است.

وی با اشاره به رویکرد مردمی انقلاب اسلامی افزود: ایران اسلامی هم اکنون مردمی‌ترین نظام سیاسی در دنیا را دارد که مخالف نظام سلطه بین‌الملل است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به تلاش مذبوحانه کشورهای غربی علیه منافع انقلاب اسلامی افزود: هرگونه تلاش و اتحاد کشورهای اروپایی و غربی علیه انقلاب اسلامی بخاطر عدم مقبولیت جهانی محکوم به شکست است.

وی با اشاره به کارنامه موفق انقلاب در ۴۴ سال گذشته یادآور شد: انقلاب اسلامی به رغم کارشکنی گسترده دشمنان اکنون در بالاترین سطح اقتدار و پیشرفت قرار دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، رشد علمی بی نظیر و ستودنی کشور را در جهان نمونه بارز موفقیت های عصر انقلاب اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: رشد خیره کننده پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی مرهون رهبری دینی و مقاومت و ایستادگی مردم وفادار است.

نماینده مردم بابل با اشاره به مشکلات فرهنگی و اقتصادی گفت: تنگناها و چالش‌های حوزه فرهنگ و اقتصاد راهکار داخلی دارد و در پرتو عزم و اراده ایمانی جوانان ایرانی حل شدنی است.

این نماینده مجلس، فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و با انتقاد از کاهش سهم فرهنگ در بودجه سال آینده افزود: اختصاص ۲/۵ درصد بودجه کل کشور به عرصه فرهنگ پاسخگوی حجم فزاینده این بخش نیست. باید با اتکا به ظرفیت های بی پایان اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی، رگه های وابستگی به پول نفت را به حداقل برسانیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس در لایحه بودجه سال آینده ظرفیت‌های جدید اقتصادی در عرصه دانش بنیان را شکوفا و احیا خواهد کرد. مردمی‌سازی فرآیندهای توسعه در کشور شتاب پیشرفت و بالندگی را افزون خواهد کرد.

نظر شما