شناسهٔ خبر: 179942 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سلیمی: نگرانی‌هایی درباره تحقق درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد

سلیمی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در خصوص فروش روزانه ۱ میلیون و ۴۰۰ بشکه نفت با قیمت بشکه‌ای ۸۵ دلار گفت: محل نگرانی است که اگر خدای نکرده این درآمدها عملیاتی نشود، مجدداً با کسری بودجه مواجه شویم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با درآمدهای عملیاتی(با محوریت درآمدهای مالیاتی) و واگذاری دارائی‌های سرمایه ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با تاکید بر اینکه این گزارش می‌تواند برای تصمیم‌گیری های دقیق در تدوین بودجه سال آتی کمک کننده باشد، اظهار کرد: در حوزه درآمدهای نفتی که صادرات روزانه ۱ میلیون و ۴۰۰ بشکه روزانه با قیمت بشکه‌ای ۸۵ دلار پیش بینی شده است، محل نگرانی است که اگر خدای نکرده عملیاتی نشود مجدداً با کسری بودجه مواجه شویم.

وی گفت: طی ۱۰ ماه اخیر از محل واگذاری دارایی‌های مالی از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی ۵۶ درصد محقق شده‌ است که اگر برای سال آتی این موضوع را واقعی نگاه نکنیم، مجدداً دچار کسری بودجه می‌شویم.

نماینده محلات در مجلس عنوان کرد: در حوزه طرح‌های عمرانی که بسیاری از اوقات از طریق اوراق عملیاتی شده‌اند، زمان فرارسیدن سررسید اوراق، مجدداً اوراق منتشر شده‌ است و کشور در یک دور باطل اسیر اوراق شده است. در لایحه پیشنهادی دولت ۴۰ درصد افزایش منابع پیش بینی شده است اما سوال اساسی این است که قرار است اتفاقی بیفتد که منابع و درآمدهای ما ۴۰ درصد افزایش یابد تا درگیر کسری بودجه نشویم؟

نظر شما