شناسهٔ خبر: 179938 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحویل سریع‌ مسکن‌های مهر باقی مانده شوک مثبتی به بازار وارد می‌کند

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت ضمن مدیریت نوسانات اقتصادی باید برخی از مسکن‌های در حال ساخت را در سر رسیدهای زودتری به مردم تحویل دهد، این امر شوک مثبتی به بازار وارد می‌کند.

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری در رابطه با لزوم پیشگیری از تاثیرپذیری بازار مسکن از نوسانات ارزی گفت: تا زمانی که میان عرضه و تقاضا در بازار تعادل وجود نداشته باشد، رشد قیمتی اتفاق خواهد افتاد و همچنین بازار آماده تاثیر پذیری از نوسانات اقتصادی شده و جو روانی در جامعه نیز بر قیمت‌ها اثرگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی کوتاه و چند ماه اخیر شاهد اتفاق خاصی در بازار از جمله افزایش نرخ نهاده‌های ساختمانی و .. نبودیم اما رشد قیمت در مسکن اتفاق افتاد که بخش زیادی از آن ناشی از جو روانی موجود در جامعه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن در حال حاضر به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و به راحتی تحت تاثیر نوسانات اقتصادی قرار می‌گیرد عنوان کرد: دولت ضمن مدیریت نوسانات اقتصادی در بازارهای طلا، سکه و ارز باید برخی از مسکن‌های در حال ساخت را در سر رسیدهای زودتری به مردم تحویل دهد، این امر شوک مثبتی به بازار وارد کرده و موجب کاهش قیمت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همانگونه که بارها به وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کردیم باید مساکن مهری که مدتها از زمان تحویل آنها گذشته را تکمیل و به مردم تحویل دهد تا شوک مثبتی به بازار مسکن وارد شود.

نظر شما