شناسهٔ خبر: 179904 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اعتبارات صندوق استانی پیشرفت و عدالت به محرومیت زدایی کمک می‌کند

مجید نصیرایی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق پیشرفت و عدالت گامی مهم از سوی دولت برای محرومیت‌زدایی در استان‌های مختلف است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از مزایای لایحه بودجه سال آینده تخصیص اعتبار به صندوق پیشرفت و عدالت است.

وی افزود: تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق پیشرفت و عدالت نشان دهنده توجه دولت به موضوع محرومیت‌زدایی با رویکرد استانی و توجه به استان‌ها و ارتقای جایگاه مقامات و دستگاههای منطقه ای در تصمیم گیری ها است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: یکی دیگر است مزایای لایحه بودجه سال آینده کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و در مقابل توجه به درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

نصیرایی خاطرنشان کرد: توجه به درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده به این معنا نیست که فشار بیشتری به مردم وارد شود بلکه افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش پایه‌های مالیاتی آن هم از میان اقشار مرفهی است که پیش از این مالیات پرداخت نمی‌کردند و به نوعی فرار مالیاتی داشتند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از امتیازات لایحه بودجه سال آینده توجه به حوزه تولید است زیرا در بودجه سال آینده دولت نرخ مالیات این بخش را با هفت درصد کاهش به ۱۸ درصد کاهش داده است تا بخش های اقتصادی کشور در تولید و اشتغال اثرگذار باشند.

به گزارش ایرنا، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در جلسه علنی دوم بهمن ماه مجلس به تصویب رسید و اکنون جزئیات آن در کمیسیون های تخصصی مجلس در دست بررسی است.

نظر شما