شناسهٔ خبر: 179882 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه کمیسیون آیین‌نامه مجلس/ نمایندگان در تحقیق و تفحص‌ها از ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها استفاده کنند

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مصوبه امروز کمیسیون آیین‌نامه مقرر شد تا نمایندگان در زمان انجام تحقیق و تفحص‌ها در صورت نیاز باید از توان و ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»، سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح الحاق دو تبصره به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این طرح که مربوط به انجام تحقیق و تفحص‌های مجلس بود، استفاده نمایندگان از ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس را مطرح کرده بود که با تصویب اعضای کمیسیون مقرر شد تا نمایندگان در زمان انجام تحقیق و تفحص باید از ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در طرح اولیه آ»ده بود که دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس باید در تحقیق و تفحص‌ها با نمایندگان همکاری داشته باشند که این مسئله دارای ایراد و اشکال قانونی بود و به همین خاطر در مصوبه نهایی این‌گونه مطرح شد که نمایندگان در زمان انجام تحقیق وتفحص در صورت نیاز باید از ظرفیت دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنند.

نظر شما