شناسهٔ خبر: 179836 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جزییات راه‌اندازی مرکز جدید معاینه فنی خودرو در آزادی

معاینه فنی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از راه اندازی مرکز جدید معاینه فنی خودرو در غرب تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده»، شادی ملکی با اعلام خبر راه اندازی مرکز معاینه فنی جدید در تهران برای فردا شنبه امید و افتخار گفت: در شهر تهران ۵۴ خط معاینه فنی خودروی سبک و ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیلکت در ۱۶ مرکز ثابت و هفت خط سیار داریم و سه مرکز معاینه فنی تک خطه نیز برای معاینه فنی خودروهای سنگین در تهران موجود است.

وی با بیان این‌که مرکز معاینه فنی شهر تهران ظرفیت پذیرش سالانه دو میلیون و ۶۰۰ دستگاه خودرو را دارد، اظهار کرد: با توجه به لزوم توسعه کمی و زیرساختی مراکز معاینه فنی با بخش خصوصی، افزایش ظرفیت معاینه فنی در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه با اخذ مجوزهای لازم، مرکز آزادی با پتانسیل بخش خصوصی راه اندازی شد.

ملکی با بیان این‌که آخرین توسعه خطوط معاینه فنی مربوط به سال ۱۳۹۸ است و از آن به بعد توسعه‌ای در خطوط نداشتیم، گفت: بنابر تدبیر شهردار تهران بعد از سه سال مرکز معاینه فنی آزادی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مورد ویژگی‌های مرکز معاینه فنی آزادی گفت: این مرکز در غرب تهران واقع شده است و ۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و دارای دو خط معاینه فنی خودروهای سبک و یک سالن بازرسی چشمی خودروهای گازسوز است که سالانه ظرفیت پاسخگویی به ۵۶ هزار خودرو را دارد.

ملکی اضافه کرد: نکته قابل تامل در خصوص مرکز معاینه آزادی این است که کلیه تجهیزات مرکز در راستای حمایت از تولید داخل، ساخت ایران است و توانسته تمام استانداردهای لازم را کسب کند.

نظر شما